Povinné ručení může být pro mladého řidiče bez bonusů, nebo naopak pro zkušeného řidiče, který však nasbíral takzvané malusy, tedy jakési znevýhodnění za předchozí škodní průběh pojištění, nepříjemným pravidelným výdajem spojeným s provozem auta. Zejména v případě, že jde o starší vůz v hodnotě nanejvýš několika desítek tisíc korun, kdy pojištění může být vyčísleno třeba na dvacet procent celkové ceny vozu. Ale právě u těchto starších aut, a zejména těch, které už jsou napůl vraky, se na pojištění šetřit nevyplatí.
Povinné ručení
Povinné ručení kryje škody, které jako řidič způsobíte ostatním. Pokud byste v rozporu se zákonem žádné takové pojištění sjednané neměli, případná škoda by šla za vámi. Spolu s pokutou za nedodržení zákonné povinnosti. Nabouráte-li tedy někoho, pojišťovna uhradí nejen škodu na majetku, ale také výlohy na léčbu a rehabilitaci zraněných, pokud jsou, a případnou náhradu újmy, třeba z důvodu jejich pracovní neschopnosti. Naopak poškození auta viníka nehody toto pojištění nekryje.
Technická závada je vaše chyba
U starších aut riziko nehody roste, jejich brzdy zdaleka nebývají v perfektním stavu a za jízdy se může objevit celá řada technických závad, které mohou vést až k nehodě. A z pohledu pojišťovny je jedno, zda nehodu zaviníte řidičskou chybou, nebo proto, že jste neměli v pořádku auto, stále ještě jde o vaše zavinění. U starších aut je tak rozumné volit vyšší limity pojistného plnění, i starým vozem totiž můžete způsobit vysokou škodu.
Asistenční služby
Havarijní pojištění pro staré auto smysl nedává, ale připojištění asistenčních služeb k povinnému ručení ano. Pojišťovna v takovém případě zajistí odtah nepojízdného vozu v případě nehody či poruchy, a to i v případě, že nehodu způsobíte vy. Odtah v případě poruchy se vám může prodražit, a tak je většinou lepší k pojištění něco málo připlatit, abyste jej měli zajištěný bez dalších poplatků.
Zdroj: https://www.investopedia.com/terms/c/compulsory-insurance.asp