Uzme Seat Renaultu nově získaný rekord?

Sotva Renault zveřejnil čas 7:54,36 sekundy, se kterým se Mégane RS 275 Trophy-R stal nejrychlejší předokolkou na Nordschleife, plánuje Seat, jemuž rekord patřil před tím, návrat do legendárního Zeleného pekla.

„Když se zbavíme některých částí auta, jsem přesvědčen, že Renault překonáme. Jsou to pouze 4 sekundy,“ řekl Sven Schawe, šéf vývoje šasi Seatu Leon Cupra, který do včerejšího rána držel s časem 7:58,44 sekundy rekord mezi auty s předním pohonem.

Schawe však zároveň poukázal na odlišnosti Leonu Cupra a Méganu 275 Trophy-R: „Ano, Renault má rekord, ale oproti našemu autu je to jeho zcela odlišné,“ ukazujíc na to, že na rozdíl od Cupry nemá rekordní Mégane zadní sedačky a zároveň má výrazně upravený podvozek.

Mohlo by vás zajímat:  Facelift roadsteru od Mazdy

„Musíme zjistit, jestli dává smysl nabízet takové auto našim zákazníkům. Chceme nabízet auto které je pro všechny, ne jen pro limitovaný počet zájemců. Nyní se tedy musíme rozhodnout, jestli budeme s Renaultem soupeřit nebo ne. Auto na to každopádně máme,“ říká Sven Schawe o možném vpuštění ostřejší Cupry do výroby.

Jakýmsi náznakem, jestli by pro ještě extrémnější Cupru bylo místo, bude uvedení balíčku Performance, obsahující větší brzdy Brembo, lehčí 19palcová kola, nástavce prahů a semi slicky Michelin Pilot Sport 2, což jsou prvky použité při rekordní jízdě Leonu Cupra. Cena byla v Británii stanovena na 2500 liber (cca 86 000 Kč).

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Motor odhaluje první letmé pohledy na studii elektricky poháněného SUV SEVEN

Jestli by takto upravená auta měla úspěch, můžeme se těšit na Cupru se sportovním naladěním podvozku a o 100 kg nižší hmotností, vyloučen není ani doping motoru na 300 koní. Seat se každopádně nevydá cestou pohonu všech kol: „Přemýšleli jsme nad pohonem všech kol, ale i když bude mít auto více výkonu, pohon předních kol je lehčí, rychlejší a levnější. Pokud máte peníze navíc, můžete si koupit Golf R,“ dodal na závěr Schawe.

Zdroj: autoexpress.co.uk