Kdo se chytá do Německa, ten má v plánu dodržovat tamní předpisy, jelikož pokuty u našich západních sousedů nejsou nijak nízké. Dostat takzvaný flastr v nemalé výši, a to ještě v eurech, rozhodně žádného turistu z České republiky nepotěší. Nutno však říci, že tato země jde v rámci pokut za přestupky z jednoho extrému do extrému. Jak to myslíme?
Alkohol ani rychlost nevadí
Začněme alkoholem za volantem. Pokud nejste řidič začátečník, nebo nejste profesionálním řidičem, tak můžete klidně jezdit pod vlivem. V Německu totiž neplatí nulová tolerance jako je tomu u nás a v řadě dalších zemí. V Německu je povolen limit 0,5 promile, což odpovídá zhruba dvěma pivům. Pokud pod tuto hodnotu řidič při kontrole nadýchá, je bez postihu.
Řidiči se však nemusí bát ani velké rychlosti. Samozřejmě roli hraje to, kdy a kde. Máme na mysli neomezenou rychlost na dálnici. Pokud není limit v určitém úseku nebo kvůli konkrétním podmínkám omezen, může řidič jet tak rychle, jak uzná za vhodné. A to bez rizika jakéhokoliv postihu a pokuty.
Vadí vzhled auta a jeho hlučnost
Co ale může v Německu vadit? Třeba to, jak vypadá vaše auto. Pokud vyrazíte do země s běžným sériově vyráběným vozem, problémy čekat nemusíte. Pokud jste však fanoušci tuningu, který může zahrnovat i výrazné a křiklavé barvy a další první, můžete v Německu narazit a tamní policie vás klidně může pokutovat. A dokonce nebudete prvním případem, jelikož řada podobných situací, kdy byli majitelé výrazných aut pokutováni, již nastala.
Dále může vadit i hluk vašeho auta. Pokud je velký, i toto může být důvod k tomu, aby se na vás hlídka zaměřila a vypsala vám bloček. Opět se jedná hlavně o opatření vedoucí proti tunerům a jejich laděným výfukům, které jsou slyšet na kilometry daleko. Na druhou stranu i díra ve výfuku vytvoří tolik nežádoucí zvuk, že můžete být trnem v oku místní policii.
Zdroj: Autorský text, UAMK, XS Carnight