Volkswagen Golf VII – Oficiální představení v Berlíně!

Volkswagen Golf se světu poprvé představil již v roce 1974 a od té doby se v jej v šesti generacích vyrobilo přes 29 milionů. V současnosti jsme netrpělivě očekávali poslední, sedmou generaci, která se v těchto dnech oficiálně představila v Berlíně.

Design modelu Golf se ve své sedmé generaci změnil jen lehce, evolučně. Vše ostatní je však zcela nové. Rapidní snížení hmotnosti oproti předchozí generaci má na svědomí nová platforma MQB a použití až 80% vysokopevnostní oceli. Díky ní mohou být jednotlivé plechy tenčí, což například na karoserie ušetřilo 23 kilogramů. A to je jen začátek! Součet všech škrtů v hmotnosti znamená, že bude nový Golf minimálně o 100 kilogramů lehčí než jeho předchůdce ve srovnatelné výbavě.

Nová generace golfu pořádně vyrostla. Délka 4255 milimetrů si připisuje 56 milimetrů k dobru, rozvor náprav narostl dokonce o 59 milimetrů. Ani další rozměry nezůstaly bez povšimnutí. Šířka se zvětšila o 13 milimetrů, na druhou stranu vůz ztratil 28 milimetrů ze své výšky. První dojem: GTI bude vypadat zatraceně dobře! S novou platformou se výrazně zvětšil i prostor v kabině. Sedí se více vzadu a do zavazadlového prostoru se nyní vejde 380 litrů (+30 litrů).

Stejně jako současná verze bude nový Golf dostupný ve třech stupních výbavy. Zaklad tvoří linie Trendline, která nabídne klimatizaci, ozdobné prvky palubní desky kovového vzhledu, 15“ kola, elektrická přední okna a zrcátka, centrální zamykání a sklopné opěradlo zadních sedadel. Zcela jistě se rovněž dočkáme minimálně 4 airbagů (počítejme spíše se šesti), přípravy pro rádio a jednoduchého palubního počítače. Cena? 16 975 eur.

Druhý stupeň výbavy s názvem Comforline je již z hlediska základních prvků o dost zajímavější. Jmenujme například dotykový multimediální systém, malý kožený paket (potah volantu, hlavice řadící páky a ruční brzdy), parkovací senzory, systém detekce únavy řidiče nebo 16“ litá kola.

Vrcholnou výbavu tradičně tvoří linie Highline, která se chlubí xenonovými světlomety, chromovanými detaily interiéru, 17“ litými koly nebo třeba sportovními sedačkami, čalouněnými kombinací Alcantary a látky. Všechny zmíněné prvky prostřední a nejvyšší výbavy jsou pochopitelně navíc, se základem výbavy Trendline. 

Všechny linie Volkswagenu Golf VII. generace budou vybaveny informačním systémem s obrazovkou o úhlopříčce 5; 5,8 nebo 8 palců. Základní verze si bude muset vystačit pouze s černobílým displejem a nejnutnějšími informacemi, vyšší verze disponují dotykovým ovládáním. Potěší také plná konektivita s MP3, Bluetooth, iPod a AUX rozhraním. Mezi vyšší prvky výbavy řadíme elektronickou ruční brzdu, navigační systém a telefonní UMTS modul.

Se sedmou generací golfu přichází i celá řada užitečné elektroniky, která byla dosud výsadou pouze vyšších modelů. Jmenujme například adaptivní tempomat, elektronický diferenciál XDS (původ v Polu GTIFabii RS), systém detekce únavy řidiče nebo parkovací asistent s monitorováním dění kolem vozu.

V případě instalace adaptivního odpružení bude k dispozici pět nastavení charakteristiky vozu – ECO, Normal, Individual, Sport a Comfort. Každý z nich je naladěn pro maximální požitek z jízdy a co nejnižší spotřebu paliva. 

Dle současných zpráv bude nabídka pohonných jednotek zahrnovat dva benzínové a stejný počet vznětových agregátů. Základ tvoří čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 63 kW, u kterého slibuje výrobce kombinovanou spotřebu 4,9 l paliva. Silnější benzínovou variantu zastupuje TSI o objemu 1,4 litru, výkonu 103 kW, jenž se svou spotřebou paliva vyrovná slabší dvanáctistovce.

Za naftový základ povařujme šestnáctistovku s přímým vstřikováním paliva, jenž má výkon 77 kW, kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km a bezkonkurenčně nejnižší produkci emisí CO2 na ujetý kilometr (99 gramů). Komu by to nestačilo, může sáhnout po dvoulitru o výkonu 110 kW, který v kombinovaném cyklu nespolyká víc než 4,1 litru nafty.

Světová premiéra sedmé generace Volkswagenu Golf je naplánována na pařížský autosalon, který se uskuteční na přelomu září a října. Vůz by se měl do prodeje dostat na sklonku letošního roku, za již zmiňovanou základní cenu 16 975 eur. 

 

Komentáře