Volkswagen představil novou generaci dodávky Caddy

Jedenáct let sbírala třetí generace Volkswagenu Caddy nejrůznější ocenění ať už za nejlepší dodávku nebo nejprodávanější auto svého segmentu. Konec konců 1,5 milionu prodaných vozů svědčí o mnohém. Čas je však neúprosný a spolu s řadou nových modelů v nabídce německé automobilky přichází řada i na čtvrté Caddy.

Jak už je dobrým zvykem, bude Caddy v nabídce jako dodávka či čistě osobní verze. V obou případech je design velice podobný zejména Golfu Sportsvan a těží z posledních designových prvků automobilky. Zejména v osobní verzi s lakovanými nárazníky a litými koly Caddy ani nevypadá, že se původně jedná o čistě pracovní model. Atraktivní je limitovaná edice Generation Four v červené barvě s červenými litými koly a množstvím chromovaných detailů. 

Přechod ještě blíže k osobním vozům zdůrazňuje i interiér, ve vyšších verzích vybavený multimediálním systémem s navigací a couvací kamerou či lakovaným dekorem palubní desky (u verze Generation Four v červené barvě). Volant spolu s budíky prošel taktéž redesignem a nyní mnohem více připomínají Passat či již zmíněný Golf Sportsvan. Volkswagen rovněž nešetřil na bezpečnostní výbavě, Caddy tak za příplatek nabídne systém City Emergency Braking, jenž dokáže do rychlosti 30 km/h automaticky zabrzdit a ideálně auto zcela zastavit, Light Assist, Driver Alert, který dokáže rozpoznat únavu řidiče, nebo adaptivní tempomat, pracující od 0 do 160 km/h s převodovkou DSG a od 30 do 160 km/h s manuální převodovkou. Standardem se stane oceňovaná multikolizní brzdy, osobní verze se dočkají bočních a hlavových airbagů.

Všechny pohonné jednotky plní emisní normu Euro 6 a v duchu moderní doby se neobejdou bez přeplňování. Základem je čtyřválcová dvanáctistovka TSI o výkonu 84 koní, respektive litrový tříválec TSI o výkonu 102 koní. Benzínovým vrcholem bude 1.4 TSI o výkonu 125 koní. Jedinou naftovou jednotkou je dvoulitr TDI s výkonovým rozpětím od 75 do 150 koní, ten nejúspornější si navíc řekne o méně než 4 l/100 km. Alternativní volbu představuje verze 1.4 TGI na zemní plyn se spotřebou jen 4,1 kg/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Opel uvádí Tourer Pack pro Vivaro

Prodej v Německu začne na konci června letošního roku, cena za užitkovou verzi je minimálně 14 785 euro (cca 411 000 korun). Objednávky přijímají dealeři už od příštího měsíce.

Zdroj: Volkswagen