Opel představil novou generaci Corsy OPC

Sportovních hatchbacků segmentu B pro nadšené řidiče začíná povážlivě ubývat. Clio RS zabíjí dvouspojková převodovka, jinak jízdně přesvědčivou Fabii zase politika mateřské automobilky. Proto je každá výjimka typu faceliftovaného Pola GTI vítána. A výjimkou je i nová generace Corsy OPC, která si bere to nejlepší z předchůdce a přidává ještě něco navíc.

Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka pod kapotou kupříkladu posílila o 15 koní na celkových 207 kobylek a točivý moment 245 Nm mezi 1900 – 5800 ot./min lze díky funkci overboost krátkodobě navýšit až na 280 Nm! To se pozitivně projevilo na jízdní dynamice, Corsa se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol se tak na 100 km/h dostane za 6,8 sekundy a může pokračovat na 230 km/h. Spotřeba 7,5 l/100 km jistě oslní, v reálu se k ní i díky sportovnímu zaměření modelu nejspíš ani nepřiblížíte.

O to víc, že sportovní podvozek je o 10 mm blíže vozovce a dostal inovativní tlumiče FSD původem od specializované firmy Koni. Ty podle automobilky přinášejí vyvážený poměr mezi komfortem a sportovní jízdou. Pokud se řadíte spíše k milovníkům sportovní jízdy či dokonce jízdy na okruhu, potěší Vás Corsa upravenou kontrolou stability a trakce. Volit totiž můžete hned z několika režimů nastavení mezi nimiž nechybí Competition Mode s deaktivovanou kontrolou trakce a posunutým limitem ESP na samou hranici nebo možnost vypnutí obou elektronických pomocníků. Pozornost byla věnována také řízení s přímějšími reakcemi a lepší zpětnou vazbou.

Přední nárazník dostal nejen větší lapače vzduchu, ale také stříbrné rámečky kolem mlhovek, odkazující na větší Astru OPC. Nasávače vzduchu umístil Opel rovněž na kapotu auta. V zadní části auta zaujme především spoiler na víku kufru dostupný za příplatek s výraznějším tvarováním, které vytváří větší přítlak na zadní nápravu. Nárazník disponuje decentním difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku Remus, dodávající malému hatchbacku potřebnou sportovní auru. Podobně jako u větších sourozenců nebude v nabídce chybět unikátní modrý lak OPC, za 17palcovými koly s pneumatikami Michelin o rozměru 214/45 R17 se ukrývají kotoučové brzdy o průměru 308 mm vpředu.

Mohlo by vás zajímat:  Irmscher upravil Opel Insignia

Interiér dostal víceméně klasické sportovní vybavení počínaje sportovními sedadly Recaro, koženým zploštělým volantem, upravenými pedály, novou hlavicí řadící páky a specifickou grafikou přístrojů konče. Standardem bude též multimediální systém Opel IntelliLink. V rámci příplatkové výbavy bude nejzajímavější balíček Performance s 18palcovými koly, dále upraveným podvozkem, brzdami Brembo o průměru 330 mm na přední nápravě a především samosvorným diferenciálem Drexler. První objednávky začne Opel přijímat již příští týden během kampaně 24 hodin (od pátku 13. února 12:00 do soboty 14. února 12:00), startovací cena byla stanovena na 504 900 korun. Závěrem se spluší doplnit, že ve Velké Británii bude auto prodáváno jako Vauxhall Corsa VXR.

Zdroj: Opel

Komentáře