Už když byl model Volvo XC40 poprvé představen veřejnosti, tak se mluvilo o tom, že by se mělo jednat o celkem zajímavé a jedinečné auto, které zaujme. S tím tak nějak počítala i samotná automobilka. K tomu je třeba přidat i fakt, že Volvo XC40 vyhrálo titul Evropské auto roku 2018, což zájem katapultovalo velmi vysoko. A k čemu to vede? Že automobilka nestíhá?
Prodlužování čekací doby
První věc, která je spojena se současnou situací, je ta, že pravděpodobně dojde k prodloužení čekací doby, která bude spojena s tímto vozem. Pokud bude zájem trvat tak, jako je tomu doposud, tak se jednoduše nebudou nové modely stíhat vyrábět. Je to mimo jiné dáno i tím, že auto je aktuálně produkováno v Belgii. A to v továrně, kde se zároveň vyrábějí i modely S60 a také V60. Už z toho důvodu je problém i s možným navýšením kapacity výroby.
Možné stěhování výroby
Volvo samozřejmě chce „problém“ se zvýšeným zájmem o model XC40 nějak řešit, a rozhodně ne na úkor zákazníků, kteří by museli čekat. To je ze strany automobilky poměrně zajímavý a také vstřícný krok. Když se podíváme na možné řešení, tak se mluví o přesunu výroby. A to do Trolsandy, tedy do Ameriky. Toto by mělo umožnit nápor lépe zvládat, ale zatím to nevypadá na to, že by se ho dalo definitivně zvládnout.
Do úvahy tak může přicházet ještě Čína, konkrétně továrna v Luqia. I ta by mohla kromě jiného začít vyrábět i tento model. Rázem by došlo k tomu, že se bude vyrábět nejenom na třech místech, ale na místech strategických. Tedy v Evropě, Číně a ve Spojených státech. To by mohlo výrazně pomoci i v rámci samotné distribuce na jednotlivé trhy.
Zatím 80 000
Když mluvíme o vysokých objednávkách, je dobré podívat se i na konkrétní číslo, které zájem o tento malý crossover tolik charakterizuje. Automobilka hlásí, že aktuálně je zájem takový, že má 80 000 objednávek.