Zenos E10 – Okruhová hračka bývalého šéfa Caterhamu

Bývalý šéf automobilky Caterham, Ansar Ali, spoluzaložil novou společnost, která v současnosti pracuje na svém prvním modelu. Ten se má jmenovat Zenos E10 a půjde o dvoumístnou hračku na okresky i okruhy.

Pokud Vám jméno Zenos Cars nic neříká, není divu. Tato firma ještě nevyprodukovala žádné auto a na svém prvním modelu teprve pracuje. Přesto budí rozruch, protože jejím spoluzakladatelem je Ansar Ali, bývalý šéf Caterhamu. Ten kolem sebe shromáždil skupinu velmi schopných a zkušených lidí.

První model dostane jméno Zenos E10 a bude se jednat o konkurenta takových vozů, jako je Ariel Atom, KTM X-Bow nebo Vühl 05. Rozměrově má být podobný Lotusu Elise a jako základ jeho konstrukce poslouží hliníkový rám, na nějž bude montovaná vana z recyklovaného karbonu. Ten má být použit také na panely karoserie, což podstatně sníží cenu vozu a náhradních dílů.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 v Death Valley - strhující fotky!

O pohon se bude starat dvoulitrový čtyřválec od Fordu s atmosférickým plněním. Jedná se vlastně o moderní EcoBoost bez turba. Výkon se odhaduje na 200 koní a točivý moment na 210Nm. To s předpokládanou váhou 650kg bude činit poměr výkonu a váhy zhruba 300 koní na tunu. Zrychlit z klidu na 100km/h má Zenos E10 za 4.5 sekundy a maximální rychlost bude 217km/h.

Rozpohybování vozu dostanou na starost kola zadní nápravy, na něž bude proudit výkon z motoru skrze pětistupňovou převodovku. Rozměr zadních kol má být 17 palců, přední kola nabídnou o palec méně. O zastavení Zenosu E10 se pak postarají dvoupístkové kotoučové brzdy o průměru 11 palců.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 projel Nordschleife za méně než 7 minut

Za příplatek bude dostupná šestistupňová převodovka, diferenciál s omezenou svorností, nastavitelné tlumiče, větší kola a lepší brzdy, stejně jako doplňky z karbonu. Později společnost Zenos Cars nabídne také výkonnější verze motoru.

Zenos E10 by se měl představit v příštím roce, přičemž v galerii pod článkem naleznete první oficiální skicy a dokumentační fotografie. V roce 2016 pak bude následovat sportovní roadster E11 a o dva roky později jeho uzavřená varianta E12

Zdroj: pistonheads.com, Zenos Cars