Zmodernizovaný Peugeot 208 dostal mnoho nových prvků

Peugeot 208 patří spolu s crossoverem 2008 nejen k nejprodávanějším modelům své značky, ale také svých segmentů vůbec. Aby malý hatchback svou pozici potvrdil, připravila si pro něj francouzská automobilka facelift, rozšiřující především škálu nabízených verzí a motorizací.

Ačkoliv Peugeot hovoří o designových změnách jako o dosti výrazných, při pohledu na fotografie upraveného modelu se zase až tolik nezměnilo. Nový je tak především přední nárazník s ostřejšími liniemi a odlišně tvarovaným okolím mlhovek, respektive maska chladiče se širší chromovanou lištou a ve vyšších verzích také s 3D efektem. Ještě výraznější jsou díky zatmavenému pozadní světlometů LED diody denního svícení, stejnou technologii používají i 3D lišty ve tvaru lvích drápů v zadních světlometech. Osvěžená paleta barev zahrnuje 13 matných, (ne)metalických či perleťových povrchů včetně oranžové metalízy Power, nabídka kol začíná u 15palcových krytů Nobium a pokračuje přes hliníkové „šestnáctky“ a „sedmnáctky“ až po karbonové 18palcové ráfky Storm Mat u sportovního provedení GTi.

Uvnitř je i nadále výrazný především koncept zvaný i-cocpit s malý volantem, vyvíšeným přístrojovým štítem a dotykovým displejem na středové konzoli. Volant je od třetí linie výbavy potažen kůží, zatímco kolem analogových budíků je ve vyšších verzích výbavy stylová LED lišta (u GTi je červené barvy). Změnám se nevyhnul ani dotykový sedmipalcový displej s přístupem (dle výbavy) k rádiu, navigaci, telefonu, palubnímu počítači nebo internetu. Spárovat ho lze také s mobilním telefonem a to ať už přes Bluetooth či USB, ale hlavně přes nově montovaný systém MirrorScreen, zobrazující displej telefonu na dotykové obrazovce, což umožňuje využívat aplikace uložené v mobilu i v autě. Pokud by jejich počet nebyl dostačující, můžete si další stáhnout prostřednictvím rozhraní Connect Apps. Bez ohledu na výbavu je interiér vždy osvětlen pomocí LED diod, ovladače jsou podsvíceny bíle.

Mohlo by vás zajímat:  Sériový Peugeot RCZ R již není tajemstvím, odhalil se před Goodwoodem

V úvodu byla řeč o rozšířené nabídce dostupných verzí, přičemž tou nejzajímavější je jistě GT Line, která však na českém trhu zatím k dispozici nebude. Její specifikum spočívá v masce chladiče s 3D efektem, 17palcových kolech s diamantovým výbrusem, lesklém chromu kolem masky a mlhovek, zrcátkách v černé barvě, chromované lince kolem oken a vývodech výfuku, log GT Line a červených nápisů Peugeot vpředu i vzadu. Interiér pak dostal sportovní sedadla čalouněná kombinací červené a černé barvy, kožený volant s červeným prošíváním, hliníkové prahy a pedály, červené prošívání sedadel, řadící páky, páky ruční brzdy a loketních opěrek ve dveřích, černých lesklých klik a černých pásů s červenými švy. Dostupná bude tří- i pětidvéřová karosérie výhradně s motory 1.2 PureTech (110 k) a 1.6 BlueHDi (100 a 120 k). Další novinkou je sportovnější GTi by Peugeot Sport, což není nic jiného, než do běžné nabídky zařazená výroční edice GTi 30th s 208koňovou přeplňovanou šestnáctistovkou, diferenciálem Torsen, brzdami Brembo, sportovním naladěním podvozku a specifickými prvky karosérie i interiéru. Poněkud levnější cestu k individualizaci představují pakety na úpravu exteriéru (od druhé linie výbavy) jako například ten se jménem Menthol White, obsahující 3D masku chladiče, černou lištu kolem mlhovek a masky chladiče, černá zrcátka se směrovkami a barevný nápis Peugeot na obou koncích auta. Později k němu bude dostupný i paket pro úpravu interiéru. 

Pod kapotou zmodernizované 208 se objeví výhradně benzínové i naftové jednotky plnící emisní normu Euro 6. Nejúspornější jsou samozřejmě naftové čtyřválce 1.6 BlueHDi o výkonu 75, 100 nebo 120 koní ve spojení s pětistupňovou manuální (v případě dvou slabších jednotek) nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Celá trojice může být vybavena systémem stop/start, přičemž nejúspornější verze s tímto motorem má průměrnou spotřebu 3 l/100 km. Benzínová paleta atmosférických tříválců 1.0 PureTech o výkonu 65 koní, respektive 1.2 PureTech o výkonu 82 koní byla rozšířena o přeplňovanou verzi větší z nich o výkonu 110 koní. Standardem pro všechny z nich je pětistupňová manuální převodovka, 82koňová verze je na přání dodávána s pětistupňovým robotizovaným manuálem ETG5 a 110koňová pak s nově vyvinutým šestistupňovým automatem AISIN s technologií Quickshift. Vrcholem zůstávají dvě verze přeplňované šestnáctistovky THP o výkonu 165 nebo 208 koní, výkonnější verzi najdeme u sportovních modelů GTi a GTi by Peugeot Sport. Jedinou možnou převodovkou je manuální šestikvalt.

Mohlo by vás zajímat:  Infiniti představilo koncept nového kupé

V oblasti bezpečnostních či komfortních technologií je novinkou couvací kamera a systém Active City Stop, což je automatické nouzové brzdění v městském provozu v případě rizika srážky. Zachován zůstal oblíbený parkovací asistent umožňující automatické podélné zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. Podobně jako někteří sourozenci z koncernu PSA může být 208 vybavena automatickým nouzovým a asistenčním voláním s lokalizací vozu nebo virtuální servisní knížkou. 

Novinka bude i nadále vyráběna v Trnavě a francozském Poissy, první kusy se k zákazníkům dostanou v červnu tohoto roku.

##peugeot_20815##

Zdroj: Peugeot