Peugeot představil výroční edici 208 GTi

V letošním roce si Peugeot připomíná třicet let od zrodu prvního modelu se znáčkem GTi, kterým nebyl žádný jiný než legendární 205 GTI. Oslavou kulatého jubilea bude výroční edice soudobé 208 GTi, která je sportovnější a zároveň odvážnější.

Na první pohled poznáte, od kterého z posledních Peugeotů se limitovaná 208 GTi učila. Karosérie je totiž lakovaná v dvoubarevném odstínu černé a červené, odkazující na loňský koncept 308 R. Hegemonii černé v přední části narušuje pouze červený proužek ve spodní části masky chladiče. Komu by dvoubarevné lakování nevonělo, má Peugeot připraveny ještě barvy Pearl White a Ruby Red, odkazující na barvy u klasických Peugeotů GTi.

Mohlo by vás zajímat:  Poprvé se Audi A3/S3 představila jako sedan

Kromě nové karosérie je GTi také o 10 mm blíže vozovce a má o 22 mm vpředu, respektive 16 mm vzadu delší rozchod kol. S tím korespondují rozšířené blatníky, doplněné o nové nástavce prahů, výraznější zadní spoiler a dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Matně černá kola s červeným proužkem mají 18 palců, brzdy za nimi pocházejí od Bremba a mají průměr kotouče 323 mm. 

Pod kapotou je i nadále přeplňovaná 1.6 THP, nově však s výkonem 208 koní a točivým momentem 300 Nm, což je o 8 koní a 25 Nm více než v běžném modelu. Přes šestistupňový manuál a diferenciál s omezenou svorností od firmy Torsen, oboje z Peugeotu RCZ R,  jsou poháněná přední kola. Díky těmto změnám akceleruje výroční edice za 6,5 sekundy, kilometr s pevným startem zajede za 26,5 vteřiny a pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni zvládne za 6 sekund. Emise CO2 přitom zůstaly na 125 g/km.

Mohlo by vás zajímat:  Včera zdarma, dnes za peníze. ČEZ začal účtovat elektromobilům až 10 Kč za kWh i stání na nabíječce

Další změny si Peugeot připravil na podvozku, který dostal zesílený přední stabilizátor, přenastavenou kontrolu trakce a stavility a tvrdší nastavení zavěšení. Citlivější je nově posilovač řízení. Předpremiéra modelu proběhne na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, premiéra pak na říjnovém pařížském autosalonu.

Zdroj: Peugeot