Auta jsou stále modernější, ale ne vždy je výbava to, co si řidič žádá. Vozy jsou sice prošpikovány nejmodernějšími systémy a prvky, ale některé mohou místo pomoci spíše uškodit. Nebo dokonce poškodit samotné auto. Své o tom vědí majitelé takových aut ve chvíli, kdy uhodí mrazy. Co je v tu chvíli problém?
Automatické stěrače
Nechat stěrače dlouhodobě v poloze „auto“ je sice z hlediska komfortu výhodné, ale s prvními mrazy se to může vymstít. Při namrzlém okně může systém vyhodnotit déšť a hned po nastartování auto stěrače aktivuje. Co to znamená ve chvíli, kdy jsou přimrzlé ke sklu nebo kdy gumičky jedou po ledových úlomcích, si každý řidič dovede představit.
Sklopná zrcátka
Hodí se ve chvíli, kdy potřebujeme projet úzkým místem nebo zmenšit šíři vozu po zaparkování. Sklopená zrcátka také snižují riziko toho, že je jiný, neohleduplný řidič omlátí svými dveřmi. V mrazu ale nejsou úplně ideální řešení. Stačí, aby do konstrukce zrcátek zatekla voda a ta následně zmrzla. Po odemknutí vozu se v lepším případě objeví nepříjemný zvuk praskajícího ledu, v horším případě se zrcátka ani nehnou.
Zapuštěné kliky
Velmi zajímavé řešení z hlediska designu, ale také aerodynamiky. S první mrazy ale mohou zapuštěné kliky ukázat svou stinnou stránku. Pokud do nich zateče voda, která zamrzne, je velmi obtížné je vysunout a dostat se do auta. A to platí jak v případě manuálního, tak i elektronického ovládání. A rozehřívat zamrzlou kliku není nic jednoduchého.
Systém start/stop
V moderních autech se start/stop aktivuje až ve chvíli, kdy má motor optimální provozní teplotu. U všech tomu ale nemusí být stejně a tento systém je aktivní hned po vyjetí. Jak dobré může být pro studený motor to, že je neustále zhasínán a startován, to si každý řidič snadno domyslí. Nyní divu, že tlačítko start/stop bývá jedním z prvních, která řidič po nastartování zmáčkne, aby je deaktivoval.
Zdroj: https://www.idrivesafely.com/defensive-driving/trending/preventing-winter-damage-your-car