Audi A6 míří po faceliftu na český trh

Nedávno modernizované Audi A6 sice oslaví výstavní premiéru až na nadcházejícím pařížském autosalonu, české zastoupení automobilky však již zveřejnilo český ceník klasického sedanu a kombi Avant. 

Hlavní designové změny zaznamenala přední část s přepracovanou maskou chladiče Single Frame a novými světlomety, na přání vybavenými LED diodami či technologií Matrix LED. Mírně jiné jsou nárazníky, zadní světla a koncovky výfuku. Interiér dostal nová příplatková sedadla s ventilací a masážní funkcí, infotainment MMI s grafickým chipem od Nvidie a novou šedou barvu čalounění. 

Pod kapotou najdeme celkem trojici motorů TFSI – základní 1.8 TFSI má výkon 190 koní a v kombinaci s šestistupňovým manuálem spotřebuje 5,9 l/100 km (Avant 6,2 l/100 km), respektive 5,7 l/100 km s příplatkovým automatem S tronic (Avant 5,9 l/100 km), prostřední 2.0 TFSI má výkon 252 koní a v kombinaci s automatem S tronic spotřebuje 5,9 l/100 km (Avant 6,0 l/100 km) a vrcholný 3.0 TFSI o výkonu 333 koní v kombinaci s automatem S tronic a pohonem všech kol quattro spotřebuje 7,4 l/100 km (Avant 7,6 l/100 km). Dvoulitr TFSI bude dostupný i s pohonem všech kol quattro, jeho data budou k dispozici později. Nabídka naftových motorů čítá celkem čtyři motory – základní 2.0 TDI o výkonu 190 koní v kombinaci s šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic a spotřebou 4,4 l/100 km (Avant 4,6 l/100 km), silnější 3.0 TDI o výkonu 218 koní v kombinaci s automatem S tronic a pohonem dvou (spotřeba 4,7 l/100 km, Avant 4,8 l/100 km) nebo všech kol (spotřeba 5,1 l/100 km, Avant 5,3 l/100 km), stejný motor o výkonu 272 koní v kombinaci s automatem S tronic, pohonem všech kol a spotřebou 5,1 l/100 km (Avant 5,3 l/100 km) a konečně vrcholný 3.0 biTDI s automatem S tronic, pohonem všech kol a spotřebou 6,0 l/100 km (Avant 6,2 l/100 km). 

Mohlo by vás zajímat:  Nejlepší nové auto? Tady je přehled

V základní výbavě najdeme čelní, boční a hlavové (vpředu) airbagy, rádio MMI Plus s 6,5palcovou obrazovkou, světelný a dešťový senzory, tempomat, xenonová světla vpředu a LED diodová světla vzadu, multifunkční volant, systém Audi Drive select a Audi Hold assist, dvouzónovou automatickou klimatizaci a u verze kombi navíc střešní ližiny a dělená zadní opěradla v poměru 60:40. Základní cena sedanu byla se zážehovou osmnáctistovkou stanovena na 1 043 900 korun. Nejlevnější diesel 2.0 TDI přijde na 1 104 900 korun, pohon všech kol vezme z kapsy minimálně 1 225 900 korun za dvoulitrové TFSI. Avant vyjde s osmnáctistovkou TFSI minimálně na 1 110 900 korun, nejlevnější diesel 2.0 TDI stojí 1 171 900 korun a pohon všech kol pořídíte nejméně za 1 292 900 korun, také ve verzi 2.0 TFSI. Kompletní ceník Audi A6 naleznete zde . 

Mohlo by vás zajímat:  Sjednáváme havarijní pojištění: Jaké události může pokrýt?

Srovnání sedanu s konkurencí:

 
Model: Audi A6 BMW 5 Volvo S80
Rozměry (d/š/v): 4933/1874/1455 mm 4907/1860/1462 mm 4854/1861/1493 mm
Rozvor:  2912 mm 2968 mm 2835 mm
Velikost kufru: 530/995 l 520 l, 375 l (ActiveHybrid) 480 l
Zážehové motory: 1.8 TFSI (190 k), 2.0 TFSI (252 k), 3.0 TFSI (333 k) 520i (184 k), 528i (245 k), 535i (306 k), 550i (450 k), M5 (560 k) T4 (180 k), T5 (245 k), T6 (304 k), T6 Polestar (329 k)
Vznětové motory: 2.0 TDI (190 k), 3.0 TDI (218/272 k), 3.0 biTDI (320 k) 518d (150 k), 520d (190 k), 525d (218 k), 530d (258 k), 535d (313 k), M550d (381 k) D2 (115 k), D4 Drive-E (181 k), D5 (215 k), D5 Polestar (230 k)
Pohon všech kol: standardně k 3.0 TFSI, 3.0 TDI (272 k) a 3.0 biTDI, za příplatek k 2.0 TFSI a 3.0 TDI (218 k) standardně k M550d, za příplatek k 528i, 535i, 550i, 520d, 525d, 530d a 535d standardně k T6, T6 Polestar, za příplatek k D5 a D5 Polestar
Alternativní pohon:  ————— ActiveHybrid 5 (340 k)  —————
Základní cena: 1 043 900 Kč 1 047 800 Kč 1 061 700 Kč
Mohlo by vás zajímat:  Vláda se bojí zvýšené mobility obyvatel, otevřené autobazary by tomu mohly zabránit

 

Srovnání kombi Avant s konkurencí:

 
Model: Audi A6 Avant Jaguar XF Sportbrake Mercedes-Benz třídy E Kombi
Rozměry (d/š/v): 4943/1874/1461 mm 4966/1877/1480 mm 4905/1854/1474 mm
Rozvor:  2912 mm 2909 mm 2874 mm
Velikost kufru: 565/1680 l 550/1675 l 695/1950 l, 650/1905 l (hybrid), 600/1855 l (E 300 BlueTEC)        
Zážehové motory: 1.8 TFSI (190 k), 2.0 TFSI (252 k), 3.0 TFSI (333 k) 5.0 V8 (550 k) E 200 (184 k), E 250 (211 k), E 400 (306/333 k), E 500 (408 k), E 63 AMG (557 k), E 63 AMG S (585 k)
Vznětové motory: 2.0 TDI (190 k), 3.0 TDI (218/272 k), 3.0 biTDI (320 k) 2.2 (200 k), 3.0 V6 (240 k) E 200 BlueTEC (136 k), E 220 BlueTEC (170 k), E 250 BlueTEC (204 k), E 300 BlueTEC (231 k), E 350 BlueTEC (258 k)
Pohon všech kol: standardně k 3.0 TFSI, 3.0 TDI (272 k) a 3.0 biTDI, za příplatek k 2.0 TFSI a 3.0 TDI (218 k)  ————— standardně k E 63 AMG a E 63 AMG S, za příplatek k E 400, E 500, E 250 BlueTEC a E 350 BlueTEC
Alternativní pohon:  —————  —————  E 300 BlueTEC Hybrid (204+27 k), 
Základní cena: 1 110 900 Kč 1 117 900 Kč 1 064 800 Kč

Zdroj: Audi