Audi A8 2014 – Výrazné omlazení odhaleno!

Německá prémiová automobilka Audi si dala s odhalením omlazeného vlajkového sedanu A8 a jeho odvozených variant pěkně na čas. Dlouho nás trápila postupným uvolňováním kusých informací, ale tomu je už konec a my tu máme facelift A8 v plné kráse!

Vzhledové změny vlajkového sedanu jsou na tradice Audi poměrně výrazné a rozsáhlé. Celá příď byla kompletně přepracována a vůz dostal zcela nové světlomety, nárazník i masku chladiče. Zmíněné světlomety disponují LED technologií, případně za příplatek pokrokovější Matrix LED. Nejpoutavější změnou na zádi je nový tvar a vnitřní uspořádání zadních světel.

Tisková zpráva automobilky vůz označuje za nejsportovnější a technologicky nejinovativnější v segmentu. Části s technikou nemáme problém věřit, ale s tou sportovností si budeme muset počkat, až co ukáží první silniční testy.

Rozměrově se A8 po faceliftu nijak nezměnila, ale výrazně bylo zapracováno na nabízených motorech. Všechny poskytují zvýšený výkon, sníženou spotřebu a splňují Euro 6. Benzinovým základem je přeplňovaný 3.0 TFSI o výkonu 310 koní, silnější je pak twin-turbo V8 4.0 TFSI o výkonu 435 koní. Druhý jmenovaný disponuje systémem COD (cylinder on demand), který v případě potřeby odpojí čtyři z osmi válců.

Dieselové jednotky zastupuje úsporný motor 3.0 TDI, který nabízí výkon 258 koní, udávanou kombinovanou spotřebu 5.9 litru na 100 kilometrů a emise CO2 ve výši 155 gramů na kilometr. Nad tímto motorem stojí jednotka 4.2 TDI o výkonu 385 koní a točivém momentu mamutích 850Nm.

Prodloužená A8L má pod kapotou zážehový W12 pohánějící všechna čtyři kola. Objem tohoto motoru je 6.3 litru a výkon rovných 500 koní. Udávaná kombinovaná spotřeba je 11.7 l/100km, emise 270 gramů CO2 na kilometr a i tato jednotka využívá systém COD schopný odpojit až šest válců.

Mohlo by vás zajímat:  Audi představilo extrémně úspornou A3

Sportovněji zaměřené řidiče má za úkol uspokojit model S8V8 4.0 TFSI pod kapotou. Výkon tohoto modelu je 520 koní a zrychlení z klidu na 100km/h je za pomoci pohonu všech kol quattro otázkou 4.2 sekund. Udávaná kombinovaná spotřeba je 10.1 l/100km a emise 235 gramů CO2 na kilometr.

Poslední zajímavou verzí modelu A8 je hybrid. Ten kombinuje čtyřválec 2.0 TFSI a elektromotor. Výkon soustavy je 245 koní, točivý moment 480Nm, průměrná spotřeba 6.3 l/100km a emise 147 gramů CO2 na kilometr. A8 hybrid je schopna plně elektrické jízdy maximální rychlostí 100km/h a baterie Vám vystačí maximálně na ujetí zhruba 3 kilometrů.

Interiér vozu se po vzhledové stránce téměř nezměnil, dočkal se však nové výbavy. Multimediální systém MMI jde spárovat s chytrým telefonem, instalován je WLAN hotspot umožňující bezdrátové připojení k internetu a pomocí multimediální obrazovky může řidič využívat online dopravní zpravodajství, Google Earth nebo Google Street View. Nový je také head-up displej, který zobrazuje nejdůležitější data na čelním skle v zorném poli řidiče.

Aktualizace se dočkaly bezpečnostní elektronické asistenty, které zastupuje například Active Cruise Control se Stop&Go a zabránění nebezpečí srážky. Přítomen je také systém udržující vůz v daném pruhu při nepozornosti řidiče, parkovací asistent s kamerovým pokrytím 360° nebo noční vize, která nově rozpozná kromě chodců i větší zvířata.

Omlazené Audi A8 dorazí do prodejen na domácím německém trhu v listopadu 2013. Tisková zpráva značky hovoří o tom, že ceny za výrazně vylepšený vůz vzrostou pouze minimálně. Konkrétně bude v Německu cena základního modelu startovat na 74.500 eurech, tedy zhruba 1.9 milionu korun.

Zdroj: Audi