Audi modernizovalo SUV Q3

Až do příchodu Audi Q1 je Q3 stále nejmenším SUV ingolstadtské automobilky. Začátkem příštího roku se pak do prodeje dostane facelift, který Q3 vizuálně zostřil a zařadil jí do vlny aut, plnící emisní normu Euro 6.

Nejvýraznější část modernizace zmiňuje již titulek – Q3 dostala novou a podstatně hranatější podobu masky Singleframe, která je navíc vizuálně propojena s hlavními světlomety. Ty jsou standardně vybaveny xenonovými výbojkami a LED diodami pro denní svícení, za příplatek však mohou být celá pouze z diod. Vzhledovou úpravou prošla i zadní světla, standardně celá z LED diod, s dynamickým světelným ukazatelem změny směru jízdy. A aby nebylo LED diod dost, najdete je také v osvětlení interiéru. Ten dostal rovněž přední sedadla s elektrickým nastavováním a nový systém pro rozdělení a zajištění nákladu v kufru jako standard, za příplatek je možné objednat multimediální systém MMI s navigací a další příplatkovou funkcí Audi connect, skrze níž se dá připojit k internetu nebo získávat online informace o naplánované trase.

Mohlo by vás zajímat:  Honda zmodernizovala CR-V také pro americký trh

Pod kapotou najdeme trojici zážehových motorů TFSIdvojici vznětových motorů TDI, všechny se čtveřicí válců a přeplňováním. Pro celou šestici je rovněž společné plnění emisní normy Euro 6 a snížení emisí CO2 o 17%. Benzínová škála začíná 1.4 TFSI s funkcí vypínání válců a výkonem 150 koní a končí u dvojice dvoulitrů TFSI o výkonu 180 a 220 koní. Pohon všech kol je standardem pro dvoulitry, automat S tronic nabídnou všechny tři motory, u 1.4 TFSI je však pouze za příplatek. Naftová škála obsahuje dvojici dvoulitrů TDI clean diesel o výkonu 150 nebo 184 koní. Obě jednotky lze mít za příplatek s pohonem všech kol Quattro, automat S tronic je k dispozici také, výhradně však s pohonem všech kol. Specialitou Audi jsou superúsporné verze ultra, v Q3 dostupné s 1.4 TFSI a slabší 2.0 TDI. Podvozek dostal komfortnější naladění, za příplatek lze rovněž získat adaptivní tlumiče.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Titan prodělal lehký facelift

Absolutním vrcholem nabídky je však sportovní RS Q3, které kromě sportovního bodykitu nabízí rovněž 2.5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 340 koní s točivým momentem 450 Nm (nárůst o 30 koní a 30 Nm). Tyto hodnoty přenáší na všechna kola sedmistupňový automat S tronic, který dovolí akceleraci na 100 km/h za 4,8 sekundy (zlepšení o 0,7 sekundy) a maximální rychlost 250 km/h. Lepší zvukový doprovod zajistí od nového modelového roku elektronicky ovládaná klapka výfuku

Když se ještě na skok vrátíme ke klasické Q3, ta dostane do výbavy i něco z moderních bezpečnostních asistentů, které obsahují hlídání mrtvého úhlu, multikolizní brzdu a rozeznávání dopravních značek. Prodej se přitom rozběhne příští rok v únoru, základní cena je 29 600 euro (cca 824 000 korun) za Q3 a 56 600 euro (cca 1 575 000 korun) za RS Q3.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat Panda 4x4 se představil v Paříži

Zdroj: Audi