Až do příchodu Audi Q1 je Q3 stále nejmenším SUV ingolstadtské automobilky. Začátkem příštího roku se pak do prodeje dostane facelift, který Q3 vizuálně zostřil a zařadil jí do vlny aut, plnící emisní normu Euro 6.
Nejvýraznější část modernizace zmiňuje již titulek – Q3 dostala novou a podstatně hranatější podobu masky Singleframe, která je navíc vizuálně propojena s hlavními světlomety. Ty jsou standardně vybaveny xenonovými výbojkami a LED diodami pro denní svícení, za příplatek však mohou být celá pouze z diod. Vzhledovou úpravou prošla i zadní světla, standardně celá z LED diod, s dynamickým světelným ukazatelem změny směru jízdy. A aby nebylo LED diod dost, najdete je také v osvětlení interiéru. Ten dostal rovněž přední sedadla s elektrickým nastavováním a nový systém pro rozdělení a zajištění nákladu v kufru jako standard, za příplatek je možné objednat multimediální systém MMI s navigací a další příplatkovou funkcí Audi connect, skrze níž se dá připojit k internetu nebo získávat online informace o naplánované trase.
Pod kapotou najdeme trojici zážehových motorů TFSI a dvojici vznětových motorů TDI, všechny se čtveřicí válců a přeplňováním. Pro celou šestici je rovněž společné plnění emisní normy Euro 6 a snížení emisí CO2 o 17%. Benzínová škála začíná 1.4 TFSI s funkcí vypínání válců a výkonem 150 koní a končí u dvojice dvoulitrů TFSI o výkonu 180 a 220 koní. Pohon všech kol je standardem pro dvoulitry, automat S tronic nabídnou všechny tři motory, u 1.4 TFSI je však pouze za příplatek. Naftová škála obsahuje dvojici dvoulitrů TDI clean diesel o výkonu 150 nebo 184 koní. Obě jednotky lze mít za příplatek s pohonem všech kol Quattro, automat S tronic je k dispozici také, výhradně však s pohonem všech kol. Specialitou Audi jsou superúsporné verze ultra, v Q3 dostupné s 1.4 TFSI a slabší 2.0 TDI. Podvozek dostal komfortnější naladění, za příplatek lze rovněž získat adaptivní tlumiče.
Absolutním vrcholem nabídky je však sportovní RS Q3, které kromě sportovního bodykitu nabízí rovněž 2.5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 340 koní s točivým momentem 450 Nm (nárůst o 30 koní a 30 Nm). Tyto hodnoty přenáší na všechna kola sedmistupňový automat S tronic, který dovolí akceleraci na 100 km/h za 4,8 sekundy (zlepšení o 0,7 sekundy) a maximální rychlost 250 km/h. Lepší zvukový doprovod zajistí od nového modelového roku elektronicky ovládaná klapka výfuku.
Když se ještě na skok vrátíme ke klasické Q3, ta dostane do výbavy i něco z moderních bezpečnostních asistentů, které obsahují hlídání mrtvého úhlu, multikolizní brzdu a rozeznávání dopravních značek. Prodej se přitom rozběhne příští rok v únoru, základní cena je 29 600 euro (cca 824 000 korun) za Q3 a 56 600 euro (cca 1 575 000 korun) za RS Q3.
Zdroj: Audi