Autorizovaným servisům se mnozí zásadně vyhýbají. Jejich argumenty dávají smysl

Auto Mechanic Working Garage Repair Service

Když je s autem něco v nepořádku nebo je namístě kontrola vozu před delší cestou, musí každý motorista vyřešit dilema. Je třeba si položit otázku, kam konkrétně auto zavézt. K dispozici má buď servisy autorizované – provozované pod konkrétní značkou – nebo neautorizované. Ty první nemají u motoristů moc dobrou pověst a mnozí se jim záměrně vyhýbají. Jejich argumenty jsou jasné.

Vysoké ceny práce

Obecně se říká, že autorizované servisy účtují vysoké sazby za práci. Konkrétní sazby samozřejmě souvisí i s tím, o jakou značku se jedná, někdy také s tím, jak starý vůz je opravován. Je však pravdou, že v případě neautorizovaných servisů se dá vždy najít řada těch, které budou levnější. Mnohdy z toho důvodu, že neplatí za velké prostory, tým mnoha lidí nebo další věci, které zvyšují náklady na provoz.

Mohlo by vás zajímat:  Vermont v USA se může stát první zemí, kde budou na SPZ povoleny smajlíci

Vysoké ceny dílů

Není to jenom cena práce, ale jsou to také vyšší ceny dílů, které jsou následně montovány do aut. Je to dáno tím, že dané díly jsou nejenom nové, ale jsou také originální. Právě to může celou opravu v autorizovaném servisu prodražit. Oproti servisu neautorizovanému, kde mechanik často použije díly neoriginální. Často úplně stejné, jen na nich není logo automobilky. A ty jsou levnější.

Zdroj obrázku: Freepik

Pouze jeden druh dílů

Když je potřeba provést opravu tak, že bude vyměněn konkrétní díl, může nastat v autorizovaném servisu problém. Daný díl totiž často musí být nejenom originální, ale také nový. A to šponuje cenu. V neautorizovaném servisu není problém s neoriginálním dílem, stejně jako není problém použít i díly repasované nebo z vrakoviště. Především u starších vozů se takový postup vyplatí.

Mohlo by vás zajímat:  Jeho Ferrari už skoro 20 let stojí na ulici. Stále pro něho nenašel vhodného kupce

Problém s komunikací

Když zavoláte do autorizovaného servisu, dovoláte se na recepci. Ta vás spojí s vedoucím technikem nebo podobnou osobou za stolem. Ten mnohdy má pouze teoretické, nikoliv praktické znalosti. Oproti tomu v menších neautorizovaných servisech mluvíte přímo s mechanikem. Přesně tak víte, co je za problém, jak ho vyřešit i co to může stát.

Zdroj: https://economictimes.indiatimes.com/news/et-explains/authorised-service-centre-or-the-local-mechanic-know-what-is-better-for-your-car/articleshow/64647075.cms?from=mdr
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora