Český systém autoškol potřebuje novelizaci jako sůl. Ceny rostou, kvalita však zůstává dlouhodobě nedostatečná. A zdaleka to není vina autoškol a instruktorů, frekventant kurzu nemá možnost se během předepsaných jízd naučit řídit tak, aby nebyl nebezpečný ostatním účastníkům silničního provozu, a koneckonců hlavně sobě. Ti zodpovědnější po dokončení autoškoly pokračují kondičními jízdami, nebo se alespoň učí od zkušenějších příbuzných a známých, ti méně zodpovědní se prostě vrhnou na ostré jízdy a věří, že nezpůsobí žádnou nehodu. Ale některé autoškoly učí zastaralé poučky, na které si dnes posvítíme.
Povinná výbava
Povinná výbava se průběžně mění, stejně jako třeba předepsaný obsah autolékárničky. Zlé jazyky tvrdí, že je to proto, aby se lékárničky a další doplňky lépe prodávaly. V každém případě dnes už není nutné povinně vozit náhradní pneumatiku nebo žárovky ke světlometům. I proto, že moderní auta už neumožňují jejich snadnou výměnu. Kromě aktualizované lékárničky naopak přibyla třeba reflexní vesta, která v minulosti v povinné výbavě chyběla.
Správné držení volantu
„Tady si to chyťte, pěkně za deset minut dvě. Ták, to je ono!“ Typická replika instruktorů autoškol, kterou asi většina z nich šeptá i ze spaní. Dnes už je však zastaralá. Ba dokonce nebezpečná. Konstrukce volantů během posledních let prošla mnoha aktualizacemi a navíc se v nich ukrývají airbagy. Abyste předešli možnému zranění od airbagu, měli byste volant držet na pozici „tři čtvrtě na tři“.
ABS a smyk
Přerušované brždění jako nejefektivnější prevenci smyku už nemusí obstarávat řidič, všechna auta jsou dnes vybavena ABS systémem, který je pečlivě naprogramován tak, aby smyku předcházel. I na mokré vozovce tak můžete směle stlačit brzdový pedál až k podlaze a nechat automatiku, ať se postará za vás. Beztak to zvládne lépe, než by to dokázal běžný řidič.
Zdroj: https://smartdriving.co.uk/Blog/Post/are-driving-schools-teaching-outdated-information