Auto zaparkované na parkovišti, na které praží celý den slunce, může mít interiérovou teplotu kolem 70 °C. Asi žádný příčetný člověk nenechá za takových podmínek v autě zamčené dítě nebo psa, ale když vystoupá rtuť teploměru až k sedmdesátce, vedro může poškodit i řadu interiérových prvků vozu. Nehledě na případné předměty v kabině i v kufru. Mnozí motoristé se tak snaží auto před sluncem alespoň trochu ochránit. Často však využívají metody, které z fyzikálního hlediska nemohou fungovat, a tak jen plýtvají penězi. Navíc mohou být ostatním k smíchu. Které metody tedy nefungují? Asi vás zklameme, kromě parkování ve stínu žádné. A které se využívají?
Hliníková fólie
Asi nejčastěji narazíte na hliníkovou fólii nebo karimatku nataženou přes přední sklo vozu. Taková fólie přitom nijak nepomůže, a to ani v případě, že je přetažená přes celé auto. A to přesto, že se podobné fólie využívají v krizových situacích k udržování tělesné teploty zraněných lidí. I přes svůj lesklý povrch není fólie nijak výrazně úspěšná ani při odrážení slunečních paprsků. Rozdíl mezi autem bez fólie a s fólií tak bude nanejvýš dva tři stupně, což jako majitel vozu prakticky nepoznáte.
Karton v autě
Někteří lidé využívají místo fólie na vnější straně skla a karoserie kartonové krabice, které ale dávají dovnitř do auta. To je ještě nesmyslnější varianta, karton totiž auto od slunečních paprsků nijak neuchrání, a pokud je v autě, interiér se ohřívá úplně stejně. Auto navíc vypadá, jako by ho obýval bezdomovec.
Fólie na okně
Různé stínicí fólie na sklech sice mohou pomoci při řízení, ale před ohříváním interiéru nepomohou. Ne každou fólii je navíc legální používat a některá okna musí zůstat nepotažená, v opačném případě vám hrozí, že auto neprojde technickou. Za fólii na čelním skle nebo na bočních předních okýnkách také můžete dostat pokutu při policejní kontrole.
Zdroj: https://www.autodeal.com.ph/articles/car-features/how-protect-your-cars-interior-heat-damage