BMW představuje koncept M4 GTS

S výrobou přiostřených verzí M3 má BMW z minulosti bohaté zkušenosti. Za všechny jmenujme M3 Evolution z roku 1988, M3 CSL z roku 2003 a M3 GTS z roku 2010. Právě na tradici těchto modelů chce navázat koncept M4 GTS, přinášející vedle agresivnějšího vzhledu i nová technická řešení.

Tím vůbec nejzajímavějším je třílitrový šestiválec TwinPower Turbo se vstřikováním vody, což zvyšuje výkon i točivý moment motoru. Princip zvýšení účinnosti spočívá v tom, že voda potřebuje k přeměně z kapalného na plynné skupenství značné množství energie, jež odebírá z okolního prostředí, a tím jej ochlazuje. Voda se vstřikuje do sběrného sacího potrubí a jakmile dojde k jejímu odpaření, významně se sníží teplota, a následně i teplota uvnitř spalovacího prostoru, čímž se omezuje riziko vzniku detonačního spalování (tzv. klepání motoru). Lze tak u přeplňovaných motorů použít větší plnicí tlak a posunout vstřikování více dopředu. Unikátní je rovněž chladící systém, jehož součástí je hlavní chladič, který doplňují další pro vysokoteplotní a nízkoteplotní okruhy a převodovku. Turbodmychadla jsou chlazena nepřímými mezichladiči, s nimiž spolupracuje elektricky poháněné vodní čerpadlo.

Pokroková řešení zdobí vedle techniky i karosérii. Tak například zadní světla jsou využívají technologii OLED (organické světelné diody), jejichž zdroje jsou vysoké jen 1,4 mm. Protože je koncept M4 GTS určený především pro jízdu na okruhu, nezapomnělo BMW ani na špičkovou aerodynamiku. Když zůstaneme v zadní části, najdeme zde mohutné křídlo z uhlíkových vláken. Stejný materiál byl použit i na přední stavitelný splitter a kapotu. Široký nasávací otvor v přídi optimalizuje proudění vzduchu a minimalizuje vztlak na přední nápravě. Karosérie celkově je nalakována do matné šedé metalízy Frozen Dark, kterou doplňují detaily v oranžovém odstínu Acid. Kovaná kola mají rozměr 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, obutá jsou do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 R19 vpředu, respektive 285/30 R20 vzadu.

Zdroj: BMW