Mercedes představil třídu C ve verzi kupé

Premiéru kupé třídy C si Mercedes pečlivě plánoval dlouho dopředu. Vidět jsme tedy mohli několik teaserů, oficiálních testovacích fotek a v německém Auto Bildu se dokonce objevilo porovnání s Fordem Mustang! Nyní je tedy třídveřové provedení konečně venku, překvapit však dokáže málokoho.

Oproti minulé generaci, která již na trhu notně přesluhuje, je nováček o 95 mm delší, 40 mm širší a má o 80 mm delší rozvor náprav. Vzhled karosérie přesně odpovídá termínu „malá třídy S Coupé“. Přední část sice náleží do rodiny trojcípé hvězdy střední třídy, na šířku orientované skupinové reflektory nicméně jen těžko dokážou zapřít svou inspiraci. Mercedes si rovněž pohrál s aerodynamikou až téměř k dokonalosti, což dokumentuje součinitel odporu vzduchu cx = 0,26. Ve standardní výbavě se objeví vždy 17palcová litá kola, na přání nicméně automobilka dodá i větší rozměr.

Mohlo by vás zajímat:  NEVS se připravuje na obnovení výroby Saabu 9-3

Kabina má podle tiskové zprávy nabídnout dostatek prostoru čtyřem cestujícím. Jinak se toho v porovnání se sedanem moc nezměnilo – zůstal volně stojící displej multimediálního systému, trojice kruhových výdechů ventilace, příplatkové audio Burmester i klimatizace, spolupracující s navigací například pro detekci tunelů. Unikátní jsou tak alespoň tři nové barvy čalounění – hnědá, porcelánová a u verze Edition 1 kombinace hnědé a černé, respektive příplatkový interiérový balíček Chrome s množstvím chromovaných doplňků.

Pod kapotou se objeví celkem šest motorů se systémem stop/start a mezigeneračním snížení spotřeby v průměru o 20 procent. Benzínová větev je reprezentována verzemi C 180 o výkonu 156 koní, C 200 o výkonu 184 koní, C 250 o výkonu 211 koní a C 300 o výkonu 245 koní. Turbodiesely C 220 d o výkonu 170 koní a C 250 d o výkonu 204 koní mají navíc systém selektivní katalytické redukce. Podvozek má vpředu čtyřprvkové a vzadu pětiprvkové zavěšení, v základní výbavě přitom najdeme ocelové odpružení. Za příplatek však Mercedes dokáže nabídnout také vzduchový podvozek, jehož nastavování probíhá přes volič jízdních režimů Dynamic Select. 

Mohlo by vás zajímat:  Nová Octavia Combi RS bude sdílet základy s Golfem GTI

Vedle klasického modelu se ve Frankfurtu ukáže také sportovní provedení AMG, ale než se tak stane, představila trojcípá hvězda alespoň verzi AMG Line s optickým bodykitem, 18palcovými koly, čalouněním kombinací kůže Artico a mikrovlákna Dinamica, sportovním volantem a pedály AMG. Podobně jako u výchozího sedanu se i u kupé objeví množství asistenčních systémů. Za všech jmenujme Attention Assist, Adaptive Brake Assist, Collision Prevention Assist Plus, Distronic Plus, obsahující Steering Assist a Stop&Go Pilot, BAS Plus Brake Assist System nebo Active Lane Keeping Assist. Dále je do vozu možné dostat Active Parking Assist, který zaparkuje příčně i podélně, kameru s pokrytím 360°, Traffic Sign Assist s funkcí Wrong-Way Assist a Adaptive High Beam Assist Plus.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Subaru Forester už za pár dní

Zdroj: Mercedes-Benz