BMW ukázalo druhou generaci X6

První generace BMW X6 byla odbornou i laickou veřejností často kritizována za svůj ne zrovna povedený design, těžkou konstrukci a málo místa na zadních sedadlech. Druhá generace chce na tyto neduhy zapomenout a zároveň navázat na prodejní úspěch svého předchůdce.

A jde na to s designem X5, což se dá říct, že je dobře. Stále se sice jedná o SAC (Sports Activity Coupe) a stále nechybí prudce se svažující střecha v zadní části, přesto působí X6 v porovnání s předchůdcem mnohem lépe. Jásat budou rovněž zadní cestující, protože X6 narostla do všech směrů – na délku má 4909 mm (+32 mm), na šířku 1989 mm (+ 6 mm) a na výšku 1702 mm (+ 33 mm). Rozvor náprav zůstal na 2933 mm, z větších rozměrů bude těžit i kufr, který má v základu 580 l (+ 10 l), po sklopení zadních sedadel pak nabídne až 1525 l.

Když už jsme v interiéru, tak i ten vychází z X5, přesto se nedá říct, že je úplně shodný. Dominantní je každopádně 10,25palce velký displej multimediálního systému iDrive s prvky z programu BMW ConnectedDrive, který mají k dispozici rovněž cestující vzadu. Dále nechybí sportovní volant, čalounění kůží, výběr z několika barev interiéru a dvouzónová automatická klimatizace. Vychytávkou je multifunkční přístrojový panel, měnící design přístrojů podle zvoleného jízdního režimu.

V motorovém prostoru najdou evropští zákazníci na začátku prodeje v prosinci trojici motorů. Nejslabší je diesel  xDrive30d o výkonu 258 koní s točivým momentem 560 Nm, se kterým X6 akceleruje za 6,7 sekundy a dosáhne 230 km/h při průměrné spotřebě 6,0 l/100 km. Druhou volbou je zážehová verze xDrive50i o výkonu 450 koní s točivým momentem 650 Nm, který akceleruje na 100 km/h za 4,8 sekundy, dosáhne 250 km/h a spotřebuje 9,7 l/100 km. Třetí volnou je opět vznětová verze M50d o výkonu 381 koní s točivým momentem 740 Nm, který zvládne zrychlení za 5,2 sekundy a maximální rychlost 250 km/h se spotřebou 6,6 l/100 km. Všechny tři jednotky mají pohon všech kol a osmistupňový automat.

Na jaře příštího roku doplní BMW paletu motorů o verze xDrive35i (306 k), sDrive35i (306 k) s pohonem zadních kol a xDrive40d (313 k). Příjemnou zprávou je oproti předchůdci snížení hmotnosti. I přesto, že je novinka větší a lépe vybavená, váží v základní výbavě o 10 kg méně než předchůdce. Pokud bychom obě auta vybavili stejně, byla by hmotnost nižší až o 40 kg. Vše doplňuje rovněž ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50.

Když už jsme u výbavy, každá X6 vyjede již v základu s 19palcovými koly či bi-xenonovými světlomety. V nabídne budou rovněž verze M Sport nebo BMW Individual. První jmenovaná nabízí aerodynamický bodykit, matnou masku chladiče, lehčí 19palcová kola, upravený interiér nebo adaptivní podvozek M. Druhá verze bude pravým opakem, když nabídne co možná největší míru luxusu a pohodlí. 

##bmw_novax6##

 

Zdroj: BMW

Komentáře