Jak jsme vás v jednom z našich předchozích článků již informovali, jsou automobilky, které zatím nechtějí ani slyšet o tom, že by jejich vůz měl takzvaného autopilota neboli autonomní řízení. Jednou z takových je třeba Rolls Royce. Potom tu jsou automobilky, pro kterou je tento směr tím, kterého se chtějí držet. A zajímavostí je, že jednou z takových je Cadillac. Jedna z automobilek, která může být v luxusním segmentu poměrně jasným konkurentem.
Co má Cadillac v plánu?
Na otázky o tom, jak je to konkrétně s autopilotem, je třeba říci, že zde se Cadillac vyjadřuje přímo a jasně. V této technologii vidí svou budoucnost a má v plánu ji nasadit do všech svých vozů. A zatímco konkurenční automobilky se velmi často ohánějí slovy o tom, že to udělají výhledově a někdy, tak Cadillac v tomto směru neváhá a uvádí jasný termín. Už v roce 2020 chce totiž vyrábět výhradně jenom automobily, které budou mít autopilota.
Varianta označená jako Super Cruise
Když se podíváme na současné portfolio vozů, tak musíme říci, že tímto systémem je zatím vybavený jenom jeden jediný model, a to konkrétně Cadillac CT6. Jeho použití zatím není úplně dokonalé, jelikož funguje jenom na vyzkoušených a povolených silnicích. A to vlastně jenom v Kanadě a USA. Na druhou stranu je těchto silnic již 340 000 kilometrů, takže jízdu vozem skutečně dokáže usnadnit a ulehčit.
Do dvou let by však měl být Super Cruise součástí všech modelů Cadillac, které sjedou z výrobních linek. I proto, že se dá očekávat, že v roce 2020 bude počet silnic, kde bude použitelný, znatelně vyšší.
V plánu je i systém V2X
Autopilot, tedy systém Super Cruise nemá být tím jediným, který se objeví. Už do tří let má dojít i k tomu, že se ve vozech Cadillac bude objevovat i systém, který nese název V2X. a co ten dokáže? Je postaven na vzájemné komunikaci. A to nikoliv jenom v rámci ostatních vozů, ale bude schopen komunikovat také se semafory.
Toto by se mělo podepsat jak na plynulosti, tak i na celkové bezpečnosti jízdy. Autopilot ve voze tak nebude využívat jenom svá data, která získá z kamer a senzorů. Bude moci využívat i data, která budou získána v rámci dopravního provozu.
S důrazem na jednoduchost
Ke svému vyjádření přidal Cadillac i jednu poměrně zajímavou věc. A to fakt, kde upozorňuje na to, že se nebude třeba daných systémů bát s ohledem na jejich nastavení a ovladatelnost. Chce tím nepřímo vyjádřit fakt, že tyto vozy si nekupují žádní mladí, ale spíše starší generace bohatých a úspěšných. Těm chce automobilka vzkázat, že nové technologie jim život rozhodně komplikovat nebudou. Nadneseně říká, že vše bude připraveno k tomu, že bude stačit autopilota jenom zapnout pomocí jednoho tlačítka, a vůz už dojede tam, kam bude potřeba – jak mu to osoba sedící za volantem nadiktuje.