Koupit ojeté auto je oříšek. Jak proto, že prodávající může mnohé tajit, tak proto, že z důvodu nezkušenosti můžete sáhnout po zcela špatném voze, s problémovou motorizací. Aby se to nestalo, podívejte se na přehled ojetin, kterým je na místě se raději vyhnout. V řadě případů přinesou více problémů, než radosti.
BMW 320d E90
Možná vás tento Bavorák zaujme, ale po jeho koupi budete proklínat jeho motorizaci, s označením N47D20. Dvoulitrový diesel, který je do roku 2011, než proběhla modernizace, velmi poruchovou součástí auta. Objevují se především problémy s rozvody, ale i další poškození, která vyžadují mnohdy i kompletní opravu motoru. Jinak je BMW celkem slušnou volbou, ale s tímto dvoulitrovým čtyřválcem určitě ne.
Ford Focus II
Ne úplně šťastnou volbou je také Ford Focus II 1.6 TDCI 16V. Druhá generace celkem populárního vozu, pokud má pod kapotou tuto naftu, může nadělat vrásky na čele. Motor s šestnácti ventily mnohdy přináší velké peripetie, jako jsou problémy s turby, nebo s klikovým mechanismem. Není výjimkou, že po dosažení 100 tisíc může vyžadovat velmi nákladné servisní opravy, nebo dokonce i výměnu.
Renault Laguna II
Pokud máte ve svém hledáčku Renault Laguna II 2.2 dCi, buďte také na pozoru. Už samotná kvalita zpracování tohoto vozu není úplně ideální. A to se projeví třeba na vzniku koroze, výraznějšího opotřebení, nebo problémy s elektronikou. Potom je tu také zmíněná naftová motorizace, kde mohou hrozit problémy s turbodmychadlem, ale také s rozvody, které nejsou řešeny úplně šťastně.
Citroën C5
Láká na poměrně příznivou cenu, láká také na praktičnost, dále i na pohodlí, i celkem příjemný design. Zároveň je však něco, o čem se moc nemluví. Citroën C5 1.6 THP vás totiž zklame svou motorizací. Na první pohled vás sice motor nadchne, ale s prvními problémy můžete začít litovat, že jste nezvolili jinak. Problémy může přinášet zakarbonování motoru, stejně jako rozvody, i mazání obecně. Pokud se předchozí majitel o auto příliš nestaral, jen hůře.
Volkswagen Golf VI
Golf je velmi populární auto v celé Evropě, kterých najdeme v bazarech i na inzertních webech více než dost. Pozor ale na Volkswagen Golf VI 1.2 TSI. Motor sice láká na dynamiku a celkem slušnou spotřebu, ale problémy přichází s naskakujícími kilometry. Hlavním rizikem zde bývá především rozvodový řetěz, což přináší nutnost pravidelného servisu, ale i možných rizik spojených s nákladnou opravou. Až v roce 2011 došlo k jeho modernizaci.
Zdroj: Autorský text