Chyby při výměně motorového oleje mohou vést k fatálnímu poškození motoru

Auto vyžaduje mnoho provozních tekutin. Jednou z těch klíčových je olej, který zajišťuje nezbytné mazání v motoru. Ne každý si ale uvědomuje, co vše je při výměně motorového oleje nutno udělat a kdy. Časté chyby totiž mohou vést i k poškození auta. Na co je vhodné dát si pozor primárně?

Interval výměny

Motorový olej by se neměl měnit ve chvíli, kdy si na to vzpomeneme. Jsou jasně dané servisní intervaly, které je vhodné dodržovat. Ty se mohou týkat nájezdu – pokud jezdíme hodně a často, nebo také času – což se týká spíše svátečních řidičů. Jakmile takový interval nastane, je třeba olej vyměnit. Samozřejmě určitá prodleva zde být může, ale neměla by být výrazně dlouhá.

Správný typ oleje

Motorových olejů existuje na trhu celá řada. A ne každý je vhodný do všech motorů. Opět je na místě dbát na doporučení výrobce. Ten často uvádí dokonce i konkrétní značku, která má být tou nejlepší. Toto není nutné až tak dodržovat. Klíčový je typ, tedy konkrétní označení motorového oleje. Jiný použitý může znamenat i nenávratný problém.

Zdroj obrázku: Pixabay

Potřebné množství

Různé motory požadují i různé množství motorového oleje. Opět upozorníme na předepsané množství dané výrobcem. Pokud by bylo oleje nedostatek, může se to podepsat na kvalitě mazání. Také je na místě připomenout, že nestačí nalít pouze předepsané množství. Nutné je ještě využít měrku a ověřit, zda je oleje skutečně tolik, kolik má být, a případné nesrovnalosti zkorigovat.

Výměna filtru

Není to jenom motorový olej, který se mění. Dále se mění také olejový filtr, který se postará o zachycení případných nečistot. Filtr je na místě měnit spolu s výměnou oleje. Podcenění tohoto kroku může vést k tomu, že se olej filtruje přes příliš zanesený filtr, což může kromě jiného omezovat také jeho průtok. Stejně tak může dojít i k tomu, že filtrace nebude dostatečná, což se negativně podepíše na kvalitě motorového oleje.

Zdroj: https://www.edmunds.com/how-to/how-to-change-your-oil-the-real-down-and-dirty.html