Citroën představil prodlouženou verzi MPV C4 Picasso

Mnozí se ještě ani nestačili vzpamatovat z designového šoku, který přinesl Citroën C4 Picasso druhé generace a už tady je šok další. Tentokrát se jedná o tentýž model, akorát malinko natáhnutý. 

A to konkrétně o 16 cm oproti kratšímu sourozenci. Přesto je nová Grand C4 Picasso s délkou 4,59 m je stejně dlouhá jako jeho předchůdce. Díky modulární platformě EMP2 však Citroën mohl zapracovat na rozvoru. Ten se mezigeneračně protáhl o 11 cm a nyní má hodnotu 2,84 m, což je nejvíc v daném segmentu. Naopak nejmenší v kategorii MPV je přední převis karosérie – pouze 11,6 cm! Zvětšil se také kufr – oproti předchůdci má o 69 litrů větší objem, což značí, že v konfiguraci se dvěma řadami sedadel naložíte do zadní části 645 litrů nákladu! Mimochodem, celkem do auta naložíte sedm lidí (konfigurace 2+3+2).

Mohlo by vás zajímat:  Nová Moto Guzzi V7 přijíždí ve dvou zajímavých verzích Special a Stone

Vizuálně je nová Grand C4 Picasso minimálně stejně zajímavá jako její kratší verze. Nechybí futuristická přední světla nebo třeba zadní 3D světla. Tady ale hledejte rozdíl, jelikož design zadních světel je u verze Grand odlišný od klasického „kraťase“. Zajímavým designérským prvkem je šedá linka, táhnoucí se od sloupku A až k pátým dveřím. V nabídce je osm barev karosérie a tři velikosti litých kol. 

Stejně jako kratší varianta, i Grand C4 Picasso stojí na modulární platformě EMP2 a nabízí daleko lehčí karosérii. Díky těmto úpravám se oproti předchůdci povedlo francouzské automobilce uspořit až 100 kg, což se pozitivně odráží v emisích CO2 a také spotřebě paliva. Například verze s motorem e-HDi 115 je o 110 kg lehčí, než srovnatelný předchůdce!

Mohlo by vás zajímat:  Novinka na čínském trhu – jaký hybrid Čína chystá?

Pod kapotou se objeví podobná nabídka motorů, jako u kratší varianty. Úplnou novinkou je však jednotka BlueHDi 150, která má výkon 150 koní a produkuje pouze 110 g CO2/km (117 g/km s automatem). Jak si jistě domyslíte, jednotka již nyní plní emisní normu Euro 6. Dále se pod kapotou objeví jednotky e-HDi 90 Airdream (90 koní, 98 g CO2/km, 3,8 l/100 km) a e-HDi 115 (115 koní, 104 g CO2 km s dvouspojkovým automatem a 105 g s manuálem, 4 l/100 km). Nabídka převodovek čítá tři typy – klasický šestistupňový manuál dostupný pro všechny verze, převodovku ETG6 (řidič může přepínat z manuálního do automatického módu a naopak) pro verze e-HDi a klasický šestistupňový automat pro motor BlueHDi. 

Mohlo by vás zajímat:  Seat odhalil třídvéřového Leona

##Grand_C4##

Zdroj: Citroën