Automobily se dělí do několika tříd, které dnes mají především usnadnit orientaci v tom, v jakém segmentu se optimálně držet, pokud chceme auto určitých vlastností. Je třeba uvést, že dané třídy nemají až tak pevný standard a u některých vozů se lze nacházet na hranici. A je na každém, jak posoudí, kam konkrétně které auto patří. Faktem ale je, že obecná názvosloví tříd mají v zákazníkovi spíše vyvolat pocit, že už kupuje něco lepšího. Realita však může být trochu jiná.
Jaké jsou třídy aut?
Když se podíváme na hlavní třídy aut, je třeba začít těmi specifickými. Jedná se třeba o vozy MPV, sportovní vozy nebo třeba terénní i kabriolety. Odtud už můžeme směřovat do segmentu, který cílí na většinu zákazníků. Jsou to malé vozy, dále je to nižší střední třída a pokračují vozy spadající do třídy střední, vyšší střední nebo kategorie luxusních.
Nižší střed jako to nejhorší
V čem je dané názvosloví tříd zavádějící? Stačí si všimnout, že tou v podstatě „nejnižší“ třídou je ta s označením nižší střední třída. Nic horšího vlastně neexistuje. To v tu chvíli navozuje v zákaznících značek dojem, že nekupují žádnou „nižší třídu“, žádné podřadné zboží nebo low cost, ale auta, která jsou jen o trochu horší než ta určená pro střední třídu. To jasně navozuje dojem určité prestiže, za kterou investované vozy stojí.
Nesourodá konkurence
A právě toto ne úplně optimální dělení způsobuje, že v nižší střední třídě najdeme vozy, které jsou opravdu nesourodé. Mohou zde být kombíky, hatchbacky, ale i sedany nebo liftbacky. Stejně tak tato třída pojímá i vozy SUV. A když se podíváme na jednotlivé modely, klidně může vedle sebe stát třeba Dacia Logan nebo Audi A3. Oba dva vozy jsou zařaditelné do segmentu nižší střední třídy. A to i přes to, že první z jmenovaných je spojen spíše s low cost automobilkou, zatímco druhé auto s automobilkou prémiovou.
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:T%C5%99%C3%ADdy_automobil%C5%AF