Do Ženevy míří i nový Ford Focus ST

Ford Focus 2996069 960 720[1]

Nový hot-hatchback vychází ze čtvrté generace modelu Focus a přináší svěží vítr v podobě stylu a praktičnosti, ale také sportovního ducha. V Evropě by měl být k mání v létě letošního roku.

Vesele pod kapotou

Nový Focus ST potěší především optimalizovaným výkonem motorů, které mají nově výkon vyšší až o 12 %, zvýšil se i kroutící moment. Hnací sílou mu budou dodávat 2,3 l zážehový EcoBoost (206 kW, 280 k) a 2,0 l vznětový motor EcoBlue (140 kW, 190 k). Premiérově se ve standardní výbavě ocitne elektronický samovolný diferenciál v případě předního náhonu, který usnadní manévrování při zatáčení a zvýší stabilitu v případě výkonnější verze motoru, která je doposud nejsilnější jednotkou jakou Ford do Focusu ST instaloval. Zrychlení z 0 na 100 km/h deklaruje výrobce za méně než 6 sekund. Pohonné jednotky jsou opatřené manuálním šestikvaltem, nebo sedmistupňovým automatem s rychlým řazením, přičemž řidič může volit jízdní režim podle aktuální situace. Automatická převodovka je značně vylepšená. Systém adaptivního plánování řízení rozpoznává styly řízení a optimalizuje čas řazení. Nově je schopen identifikovat jízdu na silnici nebo na okruhu. K řazení je možné využít také pádla pod volantem.

Mohlo by vás zajímat:  M Paket pro BMW 3 F30

Atraktivní zvenku i zevnitř

Samotný exteriér konstruktéři vylepšili designovými vychytávkami, které vozu dodávají atraktivní vzhled. Vrchní i spodní mřížka chladiče je osazená tak, aby zajišťovala dostatečné chlazení. Zadní spojler nabyl na velikosti a zvyšuje tak přítlak vozu. Vevnitř zaujme sportovní volant a sedačky Recaro, čalouněné látkou, nebo doplněné kůží. Společně s hliníkovou řadící pákou podtrhují sportovní ráz vozu. Vše korunují litinová kola v 18 nebo 19 palcovém rozměru. Konektivitu obstarává systém SYNC 3, který má pod palcem audiosystém, navigační systém, klimatizaci a taktéž funkce Apple CarPlay a Android Auto. Vše je možné ovládat hlasem, případně na 8 palcovém dotykovém display.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora