Mít elektromobil neznamená jenom to, že si užíváme výhod. Mezi ty patří třeba nízké náklady na provoz, možnost bezplatného parkování v různých městech, nabíjení zdarma nebo zajímavé jízdní vlastnosti. Elektromobily mají i nevýhody, které se naplno projeví při zastavení u nabíjecí stanice. O jakých problémech jejich majitelé radši nemluví?
Zablokovaná stanice
Aplikace pro vyhledání nabíjecí stanice hlásí volno, ale po příjezdu nastává problém. U nabíjecí stanice někdo parkuje. Nejčastěji nějaký majitel spalováku, který prostě jen potřeboval parkovací místo. Co v takovém případě? Počkat až odjede, zavolat policii a čekat na následný odtah, nebo jet jinam. Většina lidí to nejčastěji řeší poslední možností a vyrazí na jinou nabíječku v okolí.
Obsazený konektor
Řada nabíjecích stanic obvykle disponuje třemi nabíjecími konektory. I když to může budit dojem, že se mohou najednou nabíjet až tři elektromobily najednou, realita je jiná. Často se mohou nabíjet jen dva vozy. Jeden pomocí rychlého konektoru, druhý pomocí pomalejšího. To může být problém, pokud je rychlé nabíjení obsazeno a majitel druhého vozu potřebuje rychle doplnit energii.
Rychlost nabíjení
Teorie je jedna věc a praxe věc druhá. I když nabíjecí stanice může disponovat poměrně zajímavým papírovým výkonem, rozhodně to neznamená, že je přesně takového dosaženo, navíc po celou dobu nabíjení. Vliv na výkon má řada věcí. Samotný elektromobil a to, jakou rychlost podporuje, teplota akumulátoru nebo jiné vozy připojené k nabíječce. Najednou je z teoretické rychlosti nabití potřeba o mnoho delší čas, než lze od stanice odjet.
Zpomalení nabíjení
Je skvělé přijet s prázdnou baterií a vidět, jakou velkou rychlostí se elektromobil nabíjí. Tato rychlost ale netrvá věčně. Jakmile se stav nabití přiblíží 80 procentům, začne rychlost postupně klesat. A čím plnější akumulátor je, tím je rychlost nabíjení pomalejší. A čas na nabíječce se prodlužuje.
Zdroj: https://www.bonney.com/2022/03/the-pros-and-cons-of-public-vs-at-home-ev-charging-stations/