Vybrat dokonalé ojeté auto není nic jednoduchého. Je třeba projít stovky inzerátů a absolvovat desítky osobních prohlídek. Na nich je třeba věnovat pozornost každému detailu. A i když na první pohled vypadá auto dokonale, skvěle jede a ani mechanik na něm nenašel žádný problém, neznamená to, že auto není časovanou bombou.
Jak jezdil předchozí majitel?
Pokud auto vypadá dobře a šlape, jak má, těžko se přijde na to, jak se k autu choval předchozí majitel. Žádným způsobem se nedá adekvátně a přesně zjistit, jakým stylem se s autem předtím jezdilo. A právě tento způsob jízdy může být v případě koupi ojetiny problém. A rozhodně je třeba říci, že není dobré, ani když byl předchozí majitel spořivý důchodce nebo mladý závodník.
Všeho s mírou
Nejlepší pro motor je, když se jezdí „normálně“. Tedy bez velkého podtáčení ve snaze ušetřit palivo i bez velkého vytáčení ve snaze vytáhnout z auta, co to dá. Občas se šlápne na plyn, když je to potřeba, někdy se jede stylem pohodového výletu. Je jasné, že jakýkoliv prodejce ojetiny bude tvrdit, že s autem přesně takhle jezdil. Nikdo mu nedokáže, že to tak nebylo.
Auto jako časovaná bomba
Právě předchozí návyky řidičů mohou být doslova časovanou bombou. Motoru škodí jak dlouhodobé podtáčení a jízda na limitu otáček, tak například i nadměrné vytáčení motoru až do červených čísel. A není to to jediné, co se na životnosti auta a jeho komponent může negativně podepsat. Dalším problémem je třeba neustálé dlouhodobé stání na spojce nebo i na brzdovém pedálu. Problém je také nedostatečné nebo špatné ohřívání motoru během zimy. To vše jsou téměř neodhalitelné věcí, které je nutné při koupi ojetiny risknout. Jediná možnost, jak z toho ven, je koupě nového vozu a jeho zajetí přesně podle našich potřeb. Ne každý ale má čas nebo peníze na to, aby si nové auto kupoval.
Zdroj: https://www.cusocal.org/pros-and-cons-of-buying-used-cars