Některá auta se prodávají klidně i dlouhé měsíce, než se najde kupec, který je ochoten za auto zaplatit kupní cenu, která obvykle bývá i několikrát ponížena. Oproti tomu jsou vozy, které mohou být pryč za pár dní. Jak je to možné? Ne vždy jde o atraktivitu samotného auta jako takového, ale o triky, které zná prodávající. Co funguje a jak prodat auto co nejlépe a nejdříve?
Fotky prodávají
Odfláknutá prezentace je hlavním důvodem, proč lidé nemusí mít o dané auto zájem. Každý chce dané auto nejprve vidět a nedostatek fotografií nebo jejich nekvalita zájemce spolehlivě odradí. Nikdo nechce jet desítky nebo stovky kilometrů kvůli tomu, aby si mohl auto prohlédnout. Zvláště když to podle fotek může udělat jednoduše z pohodlí domova.
Čistota přidá na ceně
Auto by se mělo prodávat v dokonalém stavu. To se týká i čistoty. Umytí, navoskování i naleštění, stejně jako dokonalá péče o interiér. To jsou věci, které sice něco stojí, ale rozhodně pomohou. Nejenom k úspěšnému prodeji, ale také ke zvýšení ceny. Cílem je auto vyčistit tak, aby vypadalo doslova jako nové. Mezi ostatními může doslova zářit a to vzbudí zájem.
Upřímnost oslovuje
Každý ví, že trh s ojetými vozy je doslova džunglí. Mnoho kupujících se snaží zakrýt jakoukoliv nedokonalost vozu. I proto jsou kupující vždy podezřívaví, pokud jde o jakoukoliv drobnost. Proto se může vyplatit postup spojený s upřímností. Nezapírat a přesně popsat technický stav vozu včetně problémů. Zájemce bude vědět, co přesně kupuje, a riziko problémů se skrytými vadami v tomto případě téměř nehrozí.
Dokumenty potvrzují
Mít po ruce veškerou dokumentaci, která souvisí s provozem vozu, je velké plus. Nemusí to být vždy jenom servisní knížka. Klidně postačí faktury ze servisů, ze kterých je jasně patrné, kdy se které úkony dělaly a proč. Kupující tak získá poměrně dobrý přehled o tom, co s vozem bylo či v jakém stavu je teď.
Zdroj: https://www.kbb.com/car-advice/how-to-sell-a-car-10-steps-for-success/