Doplnit provozní kapaliny nemusí být vždy jednoduché. Jediná chyba bude mít nepříjemné následky

Close Up Auto Mechanic Hand Pouring Replacing Fresh Oil Into Car Engine Auto Repair Garage Automobile Maintenance Industry Concept

Provozní kapaliny jsou součástí každého vozu. Už z autoškoly víme, že je musíme pravidelně kontrolovat. A pokud chybí, měli bychom je také doplnit. Někteří to raději nechají na autoservisu. A vědí proč. Jsou totiž případy, kdy jedna chyba způsobí nepojízdnost auta. Na co si dát pozor?

Záměna paliva

Poměrně častou věcí dnes může být záměna paliva. Kdy natankujeme místo nafty benzín. Opačně se to moc často nestává, vzhledem k velikostem tankovacích pistolí. Před tankováním si ověřte, na co vaše auto jezdí a zda berete do ruky opravdu správnou tankovací pistoli. Aby to bylo jednoduché i v zahraničí, používají se jednoduché znaky, kdy B značí naftu a E zase benzín.

Mohlo by vás zajímat:  Počet nabíjecích stanic roste. Jejich výkon ale majitele elektromobilu vždy nepotěší

Jiná chladicí kapalina

Většina lidí si myslí, že chladicí kapalinu by měli koupit jen podle jejích vlastností. Tedy podle toho, jakým teplotám dokáže odolat. To je ale chyba. Chladicí kapalinu můžeme rozdělit na dva hlavní druhy, označené jednoduše barvami. Je buď modrá, nebo růžová. Pokud v nádobce ještě nějaká zbývá, kupte stejnou barvu. Pokud už ne, zjistěte si u výrobce, jakou použít. Jinak hrozí problémy.

Zdroj obrázku: Freepik

Špatné množství oleje

Doplnit nebo vyměnit olej by měl zvládnout každý. Ale i tady se mohou objevit problémy. Pamatujte, že problémem je nejenom nedostatek oleje, ale i jeho nadměrné množství. Ideální je, aby olej byl vždy mezi ryskami. A kdy může nastat problém? Pokud auto nestojí na úplné rovině. Drobný náklon auta může zkreslit to, kolik oleje je v autě ve skutečnosti. A hrozí problémy.

Mohlo by vás zajímat:  Machrovat na sněhu neumí každý. Na tahle pravidla je nutné pamatovat, aby jízda neskončila pohromou

Palivo špatných parametrů

I se správným palivem můžete šlápnout vedle. V případě benzínu můžete chybně natankovat palivo s jiným oktanovým číslem, než které předepisuje výrobce. U nafty zase hrozí, že nebude odpovídat aktuálním klimatickým podmínkám. Problém můžete sami pocítit, jelikož motor nemusí mít optimální chod a můžete registrovat problémy.

Zdroj: https://thenewswheel.com/9-critical-car-fluids-and-when-to-replace-them/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora