Spotřeba byla vždy velkým tématem. V dobách, kdy se měřila podle standardu NEDC, vyvolávala velké diskuse, jelikož u vozů mohla činit i několik litrů rozdílu. S nástupem standardu WLTP se údaje zpřesnily, ale stejně každý ví, že dosáhnout této hodnoty nemusí být reálné. Tedy alespoň u spalováků. U elektromobilů to možné je, ale nutností jsou naprosto ideální podmínky.
Teplota
Příliš chladné teploty elektromobilům nesvědčí. Musí nejenom intenzivně vytápět pro komfort interiéru, což se dá vypnout, ale musí často i ohřívat akumulátor. V zimě tedy papírové spotřeby dosáhnout nelze. A stejně tak tomu může být i v parných dnech, kdy bere energii klimatizace a další elektronika. Ideální teplota je tak kolem 20 stupňů.
Rychlost
Čím větší rychlost auta, tím větší je například odpor vzduchu, což znamená více potřebné energie k tomu, aby se auto dostalo do pohybu. I proto při dálničním tempu, kde chybí možnost rekuperace, vystřelí spotřeba nesmyslně vysoko. Ideální je tedy dálnici vynechat, a když už, tak jezdit přesně na hranici maximální povolené rychlosti.
Plachtění
Není to jenom rekuperace, která má vliv na dojezd. Je to také využití plachtění, které spotřebu výrazně snižuje, protože v tu chvíli auto i stovky metrů polyká v podstatě zadarmo. V běžném provozu je však takový řidič trnem v oku ostatním. I stovky metrů před omezením rychlosti dává nohy z plynového pedálu a pomalu doplachtí se stále snižující se rychlostí. Při zdolávání kopců udělá v určitém bodě totéž a až na jeho vrcholu šlápne na plyn. Ačkoliv spotřebě, a tedy dojezdu to výrazně pomáhá, z hlediska plynulosti provozu nejde o ideální styl jízdy.
Rekuperace
Energie vzniklá brzděním nepřichází u elektromobilu vniveč. Je z ní vytvářena elektrická energie. Silná rekuperace tak pomůže ke zvýšení dojezdu, ale má i svá negativa. Stačí dát nohu z plynu a auto intenzivně zpomaluje. A hlavně rozsvěcuje brzdová světla, což pro vůz jedoucí za vámi nemusí být nijak příjemné, když k tomu dochází v podstatě neustále.
Zdroj: https://www.energysavingtrust.org.uk/sites/default/files/reports/Efficient%20driving%20in%20electric%20and%20low%20emission%20vehicles.pdf