Porsche 911 – Legenda bude žít navždy

Při zkoumání historie Porsche 911 lze zabrousit až k roku 1956, kdy se Ferdinand „Butzi“ Porsche ( syn slavného Ferdinanda, zakladatele automobilky Porsche) rozhodl zkonstruovat poněkud větší vůz, než byla úspěšná 356. Neměl v úmyslu ji novým modelem nahradit, protože původně mělo jít o čtyřmístné auto. Jenže poté mu došlo, že by muselo …

Číst více

Volkswagen Brouk

  Bylo by velkým hříchem nepředstavit si snad největší legendu automobilové historie, jakým je bezesporu Volkswagen Brouk. Vždyť výroba začala v roce 1939 a skončila až rokem 2003 a počet vyrobených kusů přesáhl 21 milionů. Pojďme se podívat na zajímavá fakta související s jeho vznikem, průběhem výroby až do konce jeho automobilové „kariéry“. Již …

Číst více

Citroën DS

Citroën DS se poprvé představil v roce 1955 na autosalonu v Paříži, kde způsobil malou „revoluci“ v automobilovém světě. „Déesko“ bylo nástupcem modelu Traction Avant, který pro změnu způsobil revoluci v podobě prvního sériově vyráběného modelu s náhonem na přední kola. Traction Avant vyjel v roce 1934 a za jeho vznikem a vývojem stáli pánové Flaminio Bertoni (designér) …

Číst více

Lancia Delta HF Integrale

Vsaďte se, že jakmile někde zazní „Královna rally“ nebo „Legenda rally“, tak se většině přítomným zcela jistě vybaví Lancia Delta HF Integrale. Pojďme se tedy na ni podívat trochu blíže od začátku do konce její automobilové „kariéry“, která představovala spoustu zajímavých změn a vývojových procesů. Delta poprvé vyjela v roce 1979 a je …

Číst více

BMW M3 E30

  V době, kdy jsme u nás v Československu seřizovali karburátory na svých „stodvacítkách“, nebo ještě lépe leštili chromy na žigulících, se nedaleko od našich hranic, v Mnichově, v závodním oddělení automobilky BMW začalo rodit cosi výjimečného, nadčasového a technicky dokonalého. Konkurence na tehdejších závodních tratích (a byl to především Mercedes) pochopitelně také neustále zlepšovala a vyvíjela nové …

Číst více