Jaguar XS – Koncept uvidíme v Paříži 2014

Ač se o tom nikde příliš nemluví, britský Jaguar čelí vážným existenčním problémům. Velkou nadějí pro značku je nový malý sedan XS, který se postaví BMW řady 3 nebo Mercedes-Benzu třídy C. Máme pro Vás aktuální informace, co od nové kočky čekat.

Důležitým atributem současných Jaguarů je přitažlivý design a novinka v tomto ohledu nebude jiná. Sedan XS se bude držet stylistických řešení ze sportovního F-Typu a konceptu C-X17. Ian Callum, šéfdesignér značky, vysvětluje, že Jaguar našel svoji vizuální podobu, které se bude držet a nemá potřebu jí měnit. Zásadní je pro britského výrobce jasná rozpoznatelnost jeho vozů. Design novinky je údajně již hotový a tak se v současnosti pouze ladí technika.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Mazda3 na prvních fotografiích, jde po vzoru 6 a CX-5!

Ta má být do značné míry průkopnická v daném segmentu. Jaguar XS totiž dostane zcela novou platformu iQ[Al], která využívá hliníkový monokok a poprvé byla představena na výše zmíněném konceptu C-X17. Základem pro novinku se stane pohon zadních kol, přičemž čtyřkolku dostanou zákazníci za příplatek.

Část pohonných jednotek má mít původ v modelech F-TypeXF, ale mnohé budou Jaguarem použity zcela poprvé. Z benzinových motorů se počítá z turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2.0 litru, který poskytne výkon kolem 240 až 250 koní. Vrcholem se pak má stát 3.0l V6 s kompresorem a výkonem zhruba 380 koní. Počítá se také s výkonnějším modelem S a vyloučen není ani vrcholný R-S. Pod jeho kapotu by se měl vejít i vidlicový osmiválec značky, ale pravděpodobnější je nasazení zmiňované V6 se zvýšeným výkonem.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki představuje Baleno

Na úspornou notu bude hrát čtyřválcový turbodiesel a pravděpodobně také větší naftová jednotka 3.0l V6 s předpokládaným výkonem 240 koní. Časem bychom se mohli dočkat hybridních variant modelu. Co se převodovek týče, Jaguar už v minulosti naznačil, že hodlá v nabídce zachovat manuály, což nás velmi těší.

Dosud používané označení XS zatím ještě značkou nebylo oficiálně potvrzeno, ta používá pro tento sedan kód X760. Koncept vozu blízký produkční variantě se představí v říjnu 2014 na autosalonu v Paříži, sériová podoba se pak ukáže následující rok na březnovém autosalonu v Ženevě. Prodeje by mohly začít krátce poté a základní cena se očekává v okolí 25.000,- liber, tedy 818.000,- Kč.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes E-Class Coupé/Cabrio - facelift i pro další verze, zatím vizuálně

Nový sedan by mohl značce pomoci zdvojnásobit prodeje, což Jaguar nutně potřebuje. Současných zhruba 60.000 dodaných vozů ročně je pro přežití značky nedostatečných. V případě neúspěchu modelu XS se tedy možná rozloučíme i s Jaguarem. V opačném případě se plánují odvozené varianty, kdy přednost mají především kupékombi. Uvažuje se také o kabrioletu a liftbacku, který by se postavil vozům jako BMW 3 GT nebo Audi A5 Sportback.

Zdroj: autocar.co.uk, gtspirit.com, caranddriver.com, worldcarfans.com, autoexpress.co.uk, designrm.wordpress.com