Jezdit správně v kolonách neumí každý. Toto je pět nejčastějších chyb, které řidiči stále opakují

Day Traffic Traffic Jam City Highway Cars Transport Concept City Traffic Metropolis View Landscape

Kolony nemá v oblibě žádný řidič. Když budeme upřímní, řidiči je doslova nesnáší. Jsou však koloritem především velkých měst, jejich obchvatů, hlavně v exponovaných časech, takzvaných špičkách. V těch lze pozorovat i to, jak řidiči v kolonách vůbec neumí jezdit. Jaké situace jsou běžně k vidění?

Velká mezera

I v kolonách bychom měli dodržovat určitou bezpečnou vzdálenost. Neznamená to ale, že když auto před námi popojede, my zůstaneme stát. A hneme se až ve chvíli, kdy má prostor několik desítek metrů. Základem je popojíždět tak jako ostatní. Je třeba brát v potaz, že kolona někde končí a tím, že ji záměrně nezdržujeme, ulehčíme provoz právě tomu místu.

Mohlo by vás zajímat:  Tónované sklo vypadá dobře, ne vždy si však rozumí s bezpečností

Brzda plyn

Často to souvisí právě s ponecháváním velkých mezer. Když se vytvoří, řidič auta doslova vystřelí. Začne prudce zrychlovat, aby za pár vteřin musel prudce brzdit. Nejenom že jde o naprosto nepochopitelný styl jízdy. Tento postup značně narušuje plynulost kolony a pochopitelně má vliv i na zbytečně vysokou spotřebu auta.

Zdroj obrázku: Freepik

Těsná blízkost

Nejenom extrémně velká mezera je problém. Pokud se řidiči doslova lepí na zadek autu před nimi, je to také chyba. Dříve nebo později může dojít k tomu, že bude nutné uhnout vozům IZS – pokud se kolona vytvořila kvůli nehodě. Kvůli nedodržení bezpečné vzdálenosti to bude nemožné, jelikož si řidič neponechal žádný prostor k manévrování.

Mohlo by vás zajímat:  Na STK nemusí auto projít kvůli některým tuningovým úpravám

Uprostřed pruhu

Zatímco při běžné jízdě je správné držet se zhruba ve středu jízdního pruhu, při stání v koloně je to chyba. Vždy je třeba stát co nejblíže u kraje. Pokud by kolonou projížděly složky IZS, budou mít jednodušší průjezd. Ne každý řidič ale toto respektuje a svou chybu si uvědomí až ve chvíli, kdy se za jeho vozem objeví houkající sanitka, které se nemá kam uhnout.

Svícení

Přední nebo zadní mlhovky, stání na brzdě či režim „auto hold“ u vozů s automatem nemají v kolonách co dělat. Je třeba myslet na ohleduplnost a mlhová nebo brzdová světla, která řidičům z pár metrů „pálí“ do očí, rozhodně nejsou nic příjemného.

Zdroj: https://www.statefarm.com/simple-insights/auto-and-vehicles/driving-tips-for-traffic-jams
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora