Kompaktní MPV na základech Golfu míří do Frankfurtu

Záhadný koncept, který Volkswagen v srpnu avizoval, odhalil svou tvář. Podle očekávání se jedná o nástupce nafouklého Golfu s označením Plus. Trošku překvapení je však nové jméno modelu, které zní Golf Sportsvan

Kompaktní minivan, jak sám Volkswagen toto auto popisuje, je zatím pouze konceptem. Téměř nikdo však nepochybuje, že v této podobě zamíří do výroby. Stejně jako v případě Plusu, i Sportsvan je od výchozího modelu vzhledově docela odlišen. Registrujeme nová přední i zadní světla, masku a nárazníky. 

Tvar karosérie odpovídá předchůdci, oproti němuž je o 134 mm delší. V porovnání s klasickým Golfem sedmé generace je Sportsvan o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 8 mm širší. Rozvor náprav narostl o 48 mm. Snadným výpočtem tak lze zjistit rozměry Sportsvanu – délka 4338 m, šířka 1807 mm, výška 1578 mm a rozvor náprav 2685 mm. 

Díky větším rozměrům narostl základní objem zavazadelníku na 498 litrů, což je o 74 litrů více v porovnání s předchůdcem. Zadní lavice, posunovatelná v rozsahu 180 mm, je dělená v poměru 60:40 a po jejím sklopení nabídne kufr až 1512 litrů. Samotný design interiéru je takovou směsicí několika modelů, jako celek to však působí elegantně. 

Pod kapotou sériové verze se objeví hned šestice motorů – zážehové jednotky nabídnou 85, 110, 125 a 150 koní, vznětové 110 nebo 150 koní. Všechny motory budou mít standardně systém stop-start a budou plnit emisní normu Euro 6. Jako příklad vybrala automobilka dieselový agregát 1.6 TDI BlueMotion o výkonu 110 koní, který spotřebuje jen 3,7 l/100 km a vypustí do ovzduší 95 g CO2/km. To z něj dělá nejúspornější kompaktní minivan na trhu. 

Základní výbava nového Sportsvanu bude obsahovat elektronickou uzávěru diferenciálu XDS+, klimatizaci, multikolizní brzdu, sedm airbagů, elektronickou parkovací brzdu, pětipalcovou obrazovku na středové konzoli, variabilní podlahu kufru a kryt zavazadlového prostoru. V seznamu příplatkové výbavy se objeví například monitorování mrtvého úhlu Blind Spot Monitor, systém Rear Traffic Alert, adaptivní tempomat, systém DCC nebo systém, varující před vyjetím z jízdního pruhu. 

Mohlo by vás zajímat:  Volvo vyvíjí ostrý model V40 ve spolupráci s Polestar!

Zdroj: Volkswagen, auto-motor-und-sport.de