Konec zimy není pro autobaterie spásou. Přichází období problémů, o kterých mnozí netuší

Car 1564300 1280

Mnoho řidičů si myslí, že autobateriím nejméně svědčí mrazivé teploty. I proto parkují v garážích a proto se o akumulátor během mrazivých dní důkladně starají – od kontroly, po pravidelné dobíjení. Realita je však taková, že to není jenom zima, která akumulátorům nesvědčí. Řada majitelů aut netuší, že jsou rizikem i jiné teploty, než ty mrazivé.

Období teplých dnů

Podle mnohých odborníků je optimální teplota pro akumulátor, tedy autobaterii ve voze kolem 20 stupňů Celsia. Jakákoliv nižší, ale samozřejmě i vyšší teplota, se může jevit jako problém. Někteří dokonce dodávají, že je to právě letní období, které se na stavu baterií výrazně podepíše, a je jedním z důvodů, proč následně při prvních i lehčích mrazech baterie končí. Není to tedy proto, že by na ní nutně výrazně působil první mráz, ale je to hlavně proto, že jí nesvědčí vysoké letní teploty a také laxnost řidičů. Ostatně, ruku na srdce – kdo z vás během léta akumulátor ve voze kontroluje, nebo dokonce nabíjí?

Mohlo by vás zajímat:  Hmyz na autě – jak a čím ho nejlépe odstraníte?
Zdroj obrázku: Pixabay

Cestujeme méně

Nejenom, že velmi brzy tu bude období vysokých teplot. Další věc, která autobateriím příliš nesvědčí, je situace, kdy vůz dlouhodobě stojí. Už několik týdnů se musíme potýkat s opatřeními proti koronaviru. Řada lidí je doma na home office, k čemuž se také přidal zákaz opuštění okresu. Pokud daná opatření budou trvat ještě delší dobu, může nastat, že horké léto bude pro mnoho autobaterií tím posledním.

Zdroj obrázku: Pixabay

Odkládané investice do nových

Za normálních okolností by řada řidičů uvažovala nad výměnou akumulátoru za nový, který by dokázal posloužit lépe než současný opotřebovaný. Ale opět je tu problém s koronavirem. Jak v souvislosti se zavíráním a otevíráním některých obchodů, tak i v souvislosti s tím, že řada lidí je ve finanční tísni. Nákup nové autobaterie se tak odkládá. A její opotřebení, vysoké teploty a minimum jízd mohou být tím problémem, který se na jejím aktuálním stavu podepíše negativně více, než čekáme.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora