Mnoho řidičů si myslí, že autobateriím nejméně svědčí mrazivé teploty. I proto parkují v garážích a proto se o akumulátor během mrazivých dní důkladně starají – od kontroly, po pravidelné dobíjení. Realita je však taková, že to není jenom zima, která akumulátorům nesvědčí. Řada majitelů aut netuší, že jsou rizikem i jiné teploty, než ty mrazivé.
Období teplých dnů
Podle mnohých odborníků je optimální teplota pro akumulátor, tedy autobaterii ve voze kolem 20 stupňů Celsia. Jakákoliv nižší, ale samozřejmě i vyšší teplota, se může jevit jako problém. Někteří dokonce dodávají, že je to právě letní období, které se na stavu baterií výrazně podepíše, a je jedním z důvodů, proč následně při prvních i lehčích mrazech baterie končí. Není to tedy proto, že by na ní nutně výrazně působil první mráz, ale je to hlavně proto, že jí nesvědčí vysoké letní teploty a také laxnost řidičů. Ostatně, ruku na srdce – kdo z vás během léta akumulátor ve voze kontroluje, nebo dokonce nabíjí?

Cestujeme méně
Nejenom, že velmi brzy tu bude období vysokých teplot. Další věc, která autobateriím příliš nesvědčí, je situace, kdy vůz dlouhodobě stojí. Už několik týdnů se musíme potýkat s opatřeními proti koronaviru. Řada lidí je doma na home office, k čemuž se také přidal zákaz opuštění okresu. Pokud daná opatření budou trvat ještě delší dobu, může nastat, že horké léto bude pro mnoho autobaterií tím posledním.

Odkládané investice do nových
Za normálních okolností by řada řidičů uvažovala nad výměnou akumulátoru za nový, který by dokázal posloužit lépe než současný opotřebovaný. Ale opět je tu problém s koronavirem. Jak v souvislosti se zavíráním a otevíráním některých obchodů, tak i v souvislosti s tím, že řada lidí je ve finanční tísni. Nákup nové autobaterie se tak odkládá. A její opotřebení, vysoké teploty a minimum jízd mohou být tím problémem, který se na jejím aktuálním stavu podepíše negativně více, než čekáme.