Kvůli benevolenci EU mohou několik měsíců jezdit po silnicích vraky, které ani nemusí mít technickou

Covid změnil naše životy a přímo přispěl i k tomu, že na našich silnicích mohou beztrestně jezdit vraky, které by už dávno měly být sešrotovány. A paradoxně v tom má prsty Evropská unie. Ta organizace, která se snaží protlačovat ekologii a obnovu vozového parku. V době koronaviru však přímo nahrála tomu, že některé vraky mohou po silnicích jezdit i přesto, že nemají platnou technickou.

Jízda bez technické může být legální

Pokud se blíží termín technické kontroly, je nezbytné dostavit se na STK jak na měření emisí, tak na další prohlídku. To se ale nemusí týkat všech motoristů, jenom některých. Tedy abychom byli přesní, teď musí tuto povinnost absolvovat každý motorista. V minulosti to bylo jinak, a proto nyní mohou někteří jezdit bez platné technické. A to klidně i několik měsíců.

Zdroj obrázku: Freepik

Dlouho platná výjimka

Důvodem, proč mnozí brázdí naše silnice bez platné technické a na STK nijak nespěchají, je výjimka, která je spojena s platným evropským nařízením. V celé EU se tak prodlouží platnost technické kontroly o celých 10 měsíců pro ty motoristy, kterým vypršela v termínu od od 1. září 2020 do 30. června 2021. Kdo tedy před počátkem léta měl jít na technickou a našel, stále se na něho výjimka vztahovat bude. A v tuto chvíli opravdu stále nemá kam chvátat.

Nebezpečí na silnicích

Nejde o jedinou výjimku, kterou EU pro řidiče na svém územní připravila. Před touto desetiměsíční výjimkou byla platná další, sedmiměsíční. I když může řidičům tento přístup v mnohém ulehčit, realita je taková, že to povede k většímu nebezpečí na silnicích. Na tu se tak mohou dostat skutečné vraky, které by na STK nemohly projít. Takto s nimi mohou mnozí jezdit klidně i deset měsíců po tom, co jim platnost kontroly skončila. A to bez toho, že by je někdo přímo nutil s vozem něco z hlediska jeho technického stavu udělat.

Zdroj: https://covid.gov.cz/situace/urady-instituce/stk