Opel Kadett E je mezi českými řidiči nepříliš známý. Měl tu smůlu, že pocházel z kapitalistické ciziny, konkrétně ze západoněmeckého Hesenska, a tak se u nás toto auto jen mihlo v nabídce Tuzexu. Ve svobodné části Evropy se však Opel Kadett E stal legendou. A své skalní příznivce má generační předchůdce Opelu Astra, jehož se prodalo na čtyři miliony kusů, dodnes. A má také hned několik dalších jmen, pod nimiž se prodával v různých státech. Z těch nejzajímavějších jmenujme například:
- Opel Monza v Jihoafrické republice
- Vauxhall Belmont ve Velké Británii
- Chevrolet Kadett v Brazílii
- Daewoo Racer v Jižní Koreji
Oblíbený tuningový speciál
Jedním z důvodů, proč si auto oblíbili také tuningoví nadšenci, je pravděpodobně jeho snadná dostupnost. O úctyhodném poštu prodaných kusů jsme se už zmínili. Díky tomu je k dispozici také obrovské množství náhradních dílů, často velmi zachovalých, které mohou pocházet i z prvních generací Opelu Astra. A tak nepřekvapí, že spousta vytuněných Kadettů E brázdí silnice i všemožné srazy dodnes.
1 250 koní a 350 km/h
Nutno dodat, že Kadetty E, které jsou stále ještě v provozu, jsou obvykle hodně unikátní. Rekordmanem je mezi nimi model, který vám vyrazí dech výkonem motoru. Pod kapotou ukrývá namísto továrního šestnáctiventilového dvoulitru Caibry C20XE motor z blíže neurčeného supersportu, který je taktovaný na výkon 1 250 koňských sil.
S novým motorem Kadett E doslova létá, půlmílovou trať (zhruba 800 m) s rozjezdem z místa jeho hrdý majitel a řidič v jedné osobě překonal za necelých 17 vteřin, cílovou pásku protnul v rychlosti 350 km/h. Autu budiž ke cti, že přestože na podobné ďábelské jízdy nebyl tento hatchback koncipován, bez potíží je zvládá. A to i v pokročilém věku, poslední Kadett E sjel z výrobní linky v roce 1993. Německá kvalita se zkrátka pozná.
Zdroj: Autorský text