Mazda zmodernizovala SUV CX-5

Závěr roku je v podání Mazdy zaslíben modernizaci modelové palety. Zcela novou generací zakončí rok hatchback 2roadster MX-5, novým modelem je SUV CX-3 a alespoň modernizace se dočkala Mazda6 a SUV CX-5.

Modernizovanou podobu druhého největšího SUV v nabídce japonské automobilky poznáte podle nové masky chladiče, podobající se menšímu SUV CX-3, na kterou navazují mírně upravená hlavní světla s příplatkovými LED diodami. Ty najdeme i v zadních skupinových svítilnách, taktéž v rámci příplatkové výbavy. Nabídku kol doplnily lité devatenáctky ve dvoubarevném designu, paleta barev nově čítá metalízu Sonic Silver a odstín Titanium Flash Mica.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Tundra TRD pro závody Baja

Interiéru, podobně jako v případě Mazdy6, dominuje elektronická parkovací brzda a nový sedmipalcový displej multimediálního systému Mazda Connect, jenž je jakýmsi vrcholem středového panelu. Na konzoli samotné najdeme nová tlačítka pro ovládání ventilace, jako i mírně odlišné výdechy ventilace. Zkvalitnění se dočkaly použité plasty i čalounění (nově možnost připlatit si za kožené čalounění Parchment), srdce praktika jistě potěší větší množství odkládacích ploch.

Pod kapotou americké specifikace najdeme dvojici benzínových jednotek Skyactiv-G – slabší dvoulitr má 156 koní a 203 Nm, silnější dvaapůllitr má 186 koní a 249 Nm. Oba motory spolupracují s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, k dispozici bude také pohon všech kol. Podstatně bohatší bude motorová paleta v Evropě. Vše začíná u benzínového dvoulitru Skyactiv-G o výkonu 160 koní s točivým momentem 208 Nm, respektive 165 koní s točivým momentem 210 Nm. Silnější je čtyřválec 2.5 Skyactiv-G o výkonu 192 koní s točivým momentem 256 Nm. Chybět nebudou ani naftové motory, zastoupené 2.2 Skyactiv-D o výkonu 150 koní s točivým momentem 380 Nm, respektive 175 koní s točivým momentem 420 Nm.

Mohlo by vás zajímat:  MINI Countryman Coupe zachyceno při testování

Podvozek dostal komfortnější odladění tlumičů, zvýšil se rovněž počet tlumících materiálů, čímž se snížila hlučnost v kabině. Větší bezpečnost zajišťuje radarový tempomat, monitorování mrtvého úhlu, brzdový asistent a hlídání provozu za vozidlem.

Zdroj: Mazda