Mitsubishi Outlander PHEV ukazuje cestu. V terénu, na silnici i ve světě technologií

Mitsubishi Outlander PHEV byl v našem testu rozhodně velmi očekávaným autem. Jak proto, že má mnoho příznivců, tak samozřejmě proto, že tento model patří mezi nejlépe prodávané plug-in hybridy na světě. A tak bylo třeba zjistit, zda za to aktuální novinka stojí.

Mitsubishi Outlander PHEV zaujme technikou

Nejprve několik důležitých informací k charakteristice vozu. Naše SUV Mitsubishi Outlander PHEV bylo vybaveno dvojící elektromotorů a dále čtyřválcem o objemu 2,4. Ten pracuje v Atkinsonově cyklu a kromě toho, že dokáže pomáhat kolům, samozřejmě napomáhá i nabíjení akumulátoru, který má kapacitu 13,8 kWh. Určitě je dobré dodat, že technika vozu je na takové úrovni, že je možné nechat auto, ať dělá co je správné. Do samotného režimu není nutné nijak zasahovat, jelikož váš úsudek nikdy nebude tak dobrý, jako data využívaná samotným vozem, na základě kterých je vše řízeno.

Nechybí ale i inovace. Při samotném dobíjení doma máte možnost nastavit si, kdy chcete auto nabíjet. Díky tomu lze využívat noční, tedy levnější proud a ráno mít auto připraveno. To ale není jediná zajímavost. Nastavit si můžete třeba i klimatizaci nebo topení. A to opět na určitou hodinu. Dejte sbohem horkému nebo vymrzlému vozu. Mitsubishi Outlander PHEV bude v čas odjezdu optimálně připraven.

Elektřina, benzin, nebo obojí?

Právě v tom je krása hybridních automobilů. Náš testovaný plug-in hybrid samozřejmě získává energii pro baterie nejenom z rekuperace nebo spalovacího motoru, ale také ze zásuvky. Na rychlonabíječce není problém dobití na 80 procent za 20 – 30 minut. V případě zájmu dobíjet na sto procent, je třeba počítat s další podobnou dobou. To je zkrátka a jednoduše vlastnost baterií, nikoliv charakteristika vozu.

Jak jsme zmínili, je sice vhodné nechat vůz ať rozhoduje za vás. Ale proč nevyužít možností, které jsou spojeny s manuálním nastavením. Chcete jet čistě na elektřinu? Tlačítko „EV“ to umožní. Stejně tak nechybí tlačítko „Charge“, které dá vozu signál, že chcete během jízdy primárně dobíjet akumulátor. Praktické je i tlačítko „Save“, které pro vás uchová energii v bateriích a přibližný dojezd shodný s chvílí, kdy ho zmáčknete. Ideální, jak si kapacitu baterie uchovat na blížící se město. Dále nechybí ani možnost nastavit stupeň rekuperace pomocí páček pod volantem. Na ten nejvyšší auto celkem slušně brzdí, což se při jízdách ve městě náramně hodí. Úplné zastavení však nečekejte a šlápnout na pedál bude nutné vždy.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot Rifter Long GT LINE 1.5 BlueHDI EAT 8 – univerzálností a praktičností nešetří

Pohon 4 kol nejenom do terénu

A opět. Můžete nechat vše na autě, nebo zvolit režim dle svého uvážení. V prvním případě se auto o rozložení výkonu a pohon kol stará zcela automaticky. Stačí však přepnout na režim „Lock“ čímž dáte autu najevo, že je vaším cílem využít ho jako plnohodnotnou čtyřkolku. To stejné platí o režimu „Snow“, který už svým názvem napovídá, že je optimalizován právě na zimní jízdu. K tomu všemu nelze zapomínat ani na doplňkový jízdní režim „Sport“, který se hodí když chcete na běžné silnici ukázat, co ve voze je. Díky elektromotorům stačí sešlápnout plyn a získáváte výkon, který vás solidně usadí do sedačky.

Bezpečně, ať už míříte kamkoliv

Mitsubishi Outlander PHEV rozhodně zaujme i svou výbavou založenou na využití moderních technologiích. Když se podíváme na několik klíčových prvků, je to například adaptivní tempomat – bohužel bez funkce popojíždění v kolonách. Dále nechybí systém podpory udržování jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu, funkce automatických dálkových světel, nebo systémy na zmírnění nežádoucí akcelerace.

Zajímavou kategorií jsou různé parkovací senzory a kamery. Auto je jimi doslova prošpikováno. Kromě klasických senzorů zaujme i systém sledování dopravní situace za vozidlem, což se hodí při vyjíždění z parkovacího místa. Při parkování zase přijde vhod zadní, ale i přední kamera. U podélného zaujme kamera boční, díky které vidíte, jak daleko jste od obrubníku. K tomu přidejte i pohled z ptačí perspektivy a parkování budete milovat.

Pohodlí a praktičnost je samozřejmostí

Už na první pohled SUV Mitsubishi Outlander PHEV ukazuje, že není malým vozem. Pokud očekáváte dostatek prostoru pro všechny pasažéry a k tomu i velký zavazadlový prostor, zklamáni nebudete. V tomto směru nelze praktičnosti nic vytknout. Když ještě přidáme pohodlná sedala, kvalitní materiály a celkovou kultivovanost, je jasné že auto nezklame.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda HR-V 1.5 CVT

A nezklame ani svou spotřebou, kterou samozřejmě máte částečně v rukou i vy sami. Na kratší cesty vám plně stačí využívat elektřinu a tak jezdit skutečně zdarma. A to i desítky kilometrů. Když se přece jenom přidá spalovací motor, záleží na celkové délce vaší trasy a poměru elektřiny a benzínu. Nemusíte však mít obavy, jelikož udávaná kombinovaná spotřeba je pouze 1,8 litrů na sto, což nebyl problém udržet. Samozřejmě při delších trasách po dálnicích počítejte s tím, že až dojde šťáva v baterii, bude spotřeba zákonitě stoupat.

Závěrečné hodnocení

Mitsubishi Outlander PHEV lze označit za auto, které ukazuje, že elektřina má v automobilech budoucnost. Na trasy v desítkách kilometrech postačí využívat nabitý akumulátor – který má na rychlonabíječce 80 procent kapacity do půl hodiny. Pro ty delší je tu spalovací motor, který i přes velikost vozu nemá nijak závratnou spotřebu. Mimo jiné i proto, že i při vybité baterii jí nějakou šťávu v průběhu jízdy dáte – ať už nabíjením z motoru, nebo rekuperací. Pohon 4 kol je příjemným bonusem navíc, který jenom potvrzuje fakt, že s Outlanderem lze kamkoliv.

Když k tomu přidáme také skvělé jízdní vlastnosti, dostatek prostoru a maximální pohodlí, velký zavazadlový prostor a mnoho výbavy, je více než jasné, že kdo hledá v dnešní době moderní SUV, které jde s dobou, těžko šlápne vedle.

Komentáře