Poškozuje horko a slunce váš vůz? Ano, ale je tomu tak. Jak konkrétně?

00

Nejenom, že přímé sluneční paprsky a vysoké teploty mohou mít vliv na vaše zdraví. Mohou ovlivňovat i vaše auto. Pokud si myslíte, že teplo a slunce váš vůz nijak nepoškozuje, jste na omylu. Podívejte se na ty nejčastější situace. V tu chvíli zjistíte, že bude lepší přemýšlet, kde své auto necháte zaparkované.

Lak vozidla

Pokud na lak vašeho vozu permanentně svítí slunce, rozhodně se to na jeho vzhledu podepíše. Ne hned, ale za pár let uvidíte jasný rozdíl. Důvodem je to, že sluneční paprsky mají tendenci napomáhat takzvanému blednutí laku. Vůz tak začne vypadat mnohem starší, než ve skutečnosti je. Dobrou ochranou není jenom parkování ve stínu, ale také ochrana laku. Nejlepší volbou jsou kvalitní vosky, díky kterým je možné vytvořit ochranou vrstvu. Pozor na pravidla leštění i na pravidelnou obnovu.

Mohlo by vás zajímat:  Mnohá města svými zákazy jdou naproti budoucím trendům, které směřují vstříc elektromobilitě

Vnitřní plasty

Tady platí v podstatě to stejné, jako u karoserie. Dlouhodobým působením slunečního záření dochází k tomu, že budou plasty postupně blednout. Opět to má vliv hlavně na celkový vzhled interiéru vašeho vozidla. Pokud chcete zabránit problémům, je vhodné snížit průnik světelných paprsků do interiéru, stejně jako je na místě také pravidelné ošetřování plastů. I na to existují kvalitní přípravky.

Kůže v interiéru

Může být součástí palubní desky, může být na dveřích, stejně jako z ní jsou vyrobená sedadla. V horkých dnech může být kůže problém nejenom z toho důvodu, že oproti běžnému čalounění více pálí. Zapomínat by se nemělo také na to, že slunce ji může výrazně vysušovat. Kůže tak postupně tvrdne a může praskat. Ochranou je opět nanesení kvalitních přípravků, ale i zamezení slunečních paprsků v tom, aby na daná místa pronikala.

Mohlo by vás zajímat:  V zimě hrozí autu víc než námraza na oknech. Nízké teploty dokážou napáchat velké škody

Autobaterie

Většina lidí žije v mýtu, že největší vliv na vybíjení baterie mají nízké teploty. Není to ale až tak úplně pravda, jelikož jsou to naopak teploty vysoké, které mohou mít vliv na její výraznější vybíjení. Je to dáno chemickými procesy, které právě teplo výrazně podporuje. Dochází i k jevu, kterým je sulfatace desek, čímž baterie ztrácí i svou kapacitu. Samozřejmě vývoj baterií jde neustále dopředu, a to i v souvislosti s možným zamezením problémů. U starších aut se starším akumulátorem však letní výraznější vybíjení není nic výjimečného.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora