Obvykle se doporučuje stěrače vyměnit brzy na jaře, krátce poté, co roztaje poslední sníh. Je pravda, že v zimě dostávají extrémně zabrat. Ale právě proto je vhodné zaměřit se na ně také na podzim. Stále extrémnější počasí totiž v létě přichází s bouřkami a krupobitím, přívalovými dešti i větrem, který může dosahovat i síly orkánu. To všechno často končí různými větvemi nebo i kameny a kamínky na předním skle, které mohou poničit jednak sklo samotné a jednak stěrače. A tak je dnes vhodné kontrolovat stěrače i na podzim, abychom měli jistotu, že jsou na náročné podzimní a zimní jízdy v odpovídajícím stavu.
Zpuchřelé stěrače
Asi nejdůležitější částí každého stěrače je guma, která okno stírá. Ta může časem zpuchřet, degraduje například, když na ni celé dny praží slunce. Také další povětrnostní vlivy gumě stěrače moc nepřidávají. Už po několika měsících tak začnou stěrače nechávat šmouhy, buďto vodu a nečistotu neodstraní vůbec, a ty tak na okně zůstanou, nebo je spíš tak nějak rozmažou, takže výhled z auta je ještě horší, než kdybyste žádné stěrače nevyužili.

Výměna gumičky
S trochou šikovnosti nemusíte vyměňovat celý stěrač, pokud není mechanicky poškozené celé jeho rameno, ale je zmíněnou gumičku. To je pochopitelně také mnohem levnější varianta. Gumičky přitom můžete objednat ve velkém balení třeba o dvaceti kusech, v takovém případě budete mít vystaráno na několik let. Výměna je ale relativně pracná, a pokud se vám nepodaří, můžete poničit stěrač i sklo.
Výměna celého stěrače
Proto se častěji mění celé stěrače, byť je to pochopitelně nákladnější. Ale i při výměně celého stěrače lze ušetřit, také tady je možné na internetu objednat větší balení s více kusy, které vám vydrží několik let. Je však vhodné kupovat pouze originální náhradní díly, levnější alternativy mohou nadělat více škody než užitku.
Zdroj: https://www.overdrive.in/news-cars-auto/features/five-tips-on-wiper-care-for-your-car/