Trendem v automobilismu není jenom elektrifikace, ale i změny v interiérech. Ty jdou dvěma hlavními cestami. Tou první je trend, který můžeme nazývat jako „open space“. Interiéry aut se stávají otevřenější, prázdnější, ale tím také prostornější a variabilnější. Druhým trendem je nahrazování mechanických tlačítek dotykovými. To má mnoho odpůrců, ale jejich argumenty jsou jen fámy. Proč?
Co mačkáme během jízdy?
Málokdo sleduje do detailu celou svou jízdu. Kdo to ale udělá, ten může během své trasy zjistit, že nepoužil ani jedno jediné tlačítko. Vlastně k tomu neměl žádný důvod. Moderní auta, která dotyková tlačítka mají, jsou v podstatě přednastavena k tomu, aby nebylo nutné cokoliv dále upravovat. Teplota je nastavena, intenzitu foukání si řídí auto, odmlžování skla také. Vyhřívání sedaček se umí vypnout a zapnout automaticky, stejně jako jsou spuštěny i potřebné bezpečnostní systémy. Stačí proto sednout, zařadit a jet.
Tlačítka jsou zbytečná
Ti, kteří by tolik chtěli návrat dotykových tlačítek, jsou mnohdy tací řidiči, kteří chtějí mít vše ve svých rukou. Nechtějí žádné asistenty, ani jakoukoliv pomoc od svého auta. Pro takové řidiče jsou zbytečná jakákoliv tlačítka, dotyková i mechanická. Nikdy žádnou funkci vozu stejně nevyužijí, a je tedy zbytečné debatovat nad tím, jaká tlačítka auto má – oni nebudou za jízdy mačkat žádné.
Je tu hlas
Moderní auta nemají jenom dotykové ovládání. Mají i to hlasové. Řadu povelů tak není problém zadat hlasem. V tu chvíli auto udělá, co chceme. Třeba přeladí rádio, pustí další píseň, upraví volume nebo změní teplotu interiéru. I když je auto prošpikované dotykovým ovládáním, stejně není potřeba, když vůz reaguje na hlas.
To potřebné při ruce
I kdyby byla všechna tlačítka nahrazena infotainmentem, stále několik klasických zůstane na volantu. Právě ta jsou potřebná během jízdy, jsou tedy snadno dosažitelná a aktivovatelná. Vše ostatní reálně není až tak potřeba, nehledě na fakt, že mnoho funkcí by se stejně mělo používat jen při stání. Toto mnozí nerespektují a i z toho plyne jejich nenávist k modernímu vývoji.
Zdroj: https://www.wheels.ca/news/opinion-why-touchscreens-in-cars-make-no-sense