Ne každý umí startovat správně. Kvůli maličkostem nemusí auto vůbec naskočit

Side View Businesswoman Using Keys Turn Car

Každý chce, aby jeho auto bylo co možná nejspolehlivější. Aby se na něj mohl ve všech možných i nemožných situacích spolehnout. S tím ale souvisí i to, jak se k vozu vlastně chováme. Když děláme vše správně, prodlouží to jeho životnost. Když ne, čekají nás horké chvilky. A skutečně, problémy může přidělat i něco tak banálního, jako je startování. Co rozhodně nedělat a dělat?

Vždy se spojkou

Někdo říká, že jedině se spojkou, další zase mluví o tom, že bez ní. Některá auta ale mají jasno bez toho, abyste se pídili po tom, co je správné. Auto prostě bez sešlápnuté spojky nenastartujete. Když nebude sešlápnutá, otočíte klíčkem, ale nic se nestane. A to pochopitelně nechcete. Toto nastavení mnohých aut může být i dobrým vodítkem, když skutečně řešíte dilema, jestli spojku sešlápnout, nebo nikoliv.

Mohlo by vás zajímat:  Záběry z crash testů ukazují, jak může ze starších vozů zbýt jen zavazadlový prostor

Bez zařazené rychlosti

Když už se někdo rozhodne startovat bez sešlápnuté spojky a auto mu to umožní, měl by vyřadit na neutrál. Pokud ponechá zařazenou rychlost a nezataženou ruční brzdu, auto mu po otočení klíčkem poskočí dopředu. Třeba do jiného auta, do sloupu, do zdi nebo do čehokoliv dalšího. Místo jízdy do cíle bude třeba řešit vzniklou nehodu a škodu.

Zdroj obrázku: Freepik

Bez žhavení

Kdo má auto na naftu, měl by řešit určitá specifika. První je spojeno s tím, že tankovaná nafta by měla odpovídat konkrétnímu ročnímu období. Mnohem důležitější ale je nepodceňovat během startování žhavení. Teprve když kontrolka zhasne, je ten správný čas otočit klíčkem do další polohy. Kdo žhavení, hlavně v zimě, ignoruje, může se setkat s tím, že auto prostě nenaskočí.

Mohlo by vás zajímat:  Aféra Dieselgate je pošpinila, dieselové motory ale pořád mají co nabídnout

Bez zařazeného „P“

Ani majitelé vozů s automatem to nemají úplně jednoduché. Auto jim dovolí nastartovat často jenom ve chvíli, když splní dvě konkrétní podmínky. Tou první je, že budou mít sešlápnutý brzdový pedál. Druhým požadavkem je, aby byl volič převodovky v poloze „P“. Jinak auto prostě nenaskočí.

Zdroj: https://grimmermotors.co.nz/how-to-correctly-jump-start-a-car/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora