Auto by se mělo vybírat primárně podle klíčových parametrů. Je jasné, že hlavní roli zde bude hrát počet míst, velikost, určení, motor, palivo nebo třeba charakteristika pohonu. Řada lidí při pohledu na nabídku musí dělat kompromis, jelikož obvykle neexistuje auto, které by oni chtěli. Není to chybou automobilek, ale nesmyslnými požadavky.
Velikost auta
Je jedno, že se takové auto využije maximálně jednou do roka. Lidé vědí, že velké auto je praktické, proto chtějí co největší kombík, nebo raději osobní dodávku či MPV. Zbytečně si tak komplikují život ve městech, vozí mrtvou váhu a prázdný prostor a při nákupu zaplatí zbytečně více oproti jiné karosářské verzi.
Objem motoru
Je jasné, že nízkoobjemové tříválce nejsou úplně ideální cestou, ale chtít nutně pětilitr, osmiválec, jasně hraničí s druhým extrémem. Na běžné ježdění je takový motor naprosto zbytečný. Naopak se mohou objevit jeho hlavní slabiny – spotřeba. Když po sto tisících kilometrech takový motor spolkne o čtvrt milionu korun více než běžný, není to moc dobrá zpráva.
Palivo
Každý chce často jen naftu – kvůli nízké spotřebě a spolehlivosti motorů. Přitom jezdí minimum, a když, tak jenom krátké cesty. Na takové ježdění je dieselový motor tím nejhorším. Naopak skvělou volbou může být elektrický kompromis v podobě plug-in hybridu, který mnozí tak nesnáší.
Nosnost
Další parametr, který mnozí sledují, jako by snad každý den jezdili s vozem naloženým pasažéry a zavazadly až po střechu. Souvisejícím parametrem je nosnost na kouli, která je taktéž něco, co by prý mělo být to nejvyšší. Reálně je to podobný požadavek jako v případě velikosti auta.
Výkon a točivý moment
Pro mnohé jasně platí, že čím větší, tím lepší. Je jedno, že potenciál auta jen těžko využijí naplno a že by klidně stačil na běžné jízdy výkon poloviční. Extrémně vysoký výkon přitom může být až nebezpečný v rukou nezkušených řidičů a rozhodně má vliv i na spotřebu auta.
Zdroj: https://www.consumerreports.org/cro/2012/12/10-common-car-buying-mistakes/index.htm