Silniční kontroly většina řidičů nenávidí. Tedy když zrovna postihnou je samotné, pokud silniční hlídka náhodou zastaví někoho jiného, mohou mít škodolibou radost, nebo dokonce pocit zadostiučinění. To když si policisté došlápnou třeba na řidiče kamionu, který předjížděl svého jen o malinko pomalejšího kolegu a dlouhé kilometry tak blokovali hned dva dálniční pruhy. Faktem je, že policisté některé přestupky vytrvale přehlížejí. Špatnou zprávou pak je, že jde většinou o ty hodně otravné přestupky v městském provozu, za jízdu pár kilometrů nad rychlostním limitem vás zastaví vždycky. O které přestupky tedy jde?
Blokování křižovatek
Běžný pohled ve všech městských dopravních špičkách: Nedočkavý řidič vjede do už ucpané světelné křižovatky a uvízne kdesi na tramvajových kolejích nebo jiném příhodném místě, protože nemá kudy odjet. Zákon přitom hovoří jasně: Vjezd do křižovatky nebo na kruhový objezd je vždy možný jen v situaci, kdy z nich zároveň můžeme bezpečně odjet. Teoreticky by policisté měli podobné přestupky pokutovat, v praxi se to však neděje.
Přednost chodcům
Na přechodu pro chodce platí přednost pěších před auty a motorkami, případně cyklisty jedoucími po silnici. Zdaleka ne každý řidič však chodcům přednost dává. Mimochodem, tohle se týká i světelných křižovatek, na nichž mají zelenou jak odbočující řidiči, tak přecházející chodci. Nepřekvapí, že drobných nehod v důsledku porušení tohoto pravidla roste, a zdaleka nejen v Praze.
Nedodržování bezpečné vzdálenosti
Pomalá jízda ve městech svádí k tomu, aby se řidiči štosovali jeden za druhého. Často přitom nedodržují bezpečnou vzdálenost, což může vyústit v drobné dopravní nehody. Většinou nejde o nic vážného, ale bohatě to stačí na to, aby pojišťovna viníkovi smazala všechny bonusy, které dotyčný na povinném ručení má. Pokud by policisté toto jednání více kontrolovali, nehod by jistě ubylo.
Zdroj: https://www.infolaw.co.uk/partners/the-most-common-road-traffic-offences/