Opotřebení pneumatik lze dobře rozeznat jedním pohledem

Typickým nešvarem řidičů z bývalého východního bloku je, že podceňují pravidelný servis a údržbu svých automobilů. Čeští řidiči jsou v tomto směru poněkud zodpovědnější než třeba Rumuni nebo Bělorusové, i tak však máme k motoristům ze zemí na západ od našich hranic hodně daleko, pokud jde o zodpovědný přístup k našim autům.

Stav a volba pneumatik

Při zanedbávání servisu auta hraje hlavní roli snaha ušetřit. A podobný přístup uplatňuje celá řada českých řidičů také, když přijde na pneumatiky. A to přesto, že nevhodně zvolené obutí nebo nekvalitní pneumatiky se mohou velmi ošklivě podepsat na jízdních vlastnostech auta. Také řada dopravních nehod je podle statistik způsobena defektem pneumatik nebo jejich špatnou přilnavostí.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Většině těchto nehod, které bohužel mívají i fatální následky, lze přitom velmi lehce předejít. Obvykle stačí sáhnout o něco hlouběji do kapsy, případně se více zamyslet nad tím, jaké pneumatiky jsou pro váš typ auta, styl jízdy a podmínky na silnici vhodné. Obecně platí, že nejlepší je se svěřit do rukou odborníků v autorizovaných servisech.

Ukazatel opotřebení pneumatik

Ale pokud jde o ověření stavu, v jakém jsou vaše pneumatiky, případně stavu pneumatik, které vám někdo nabízí jako výhodnou koupi, není zkušené oko odborníka třeba. Všechny v tuzemsku prodávané pneumatiky totiž mají takzvané TWI (Tread Wear Index) značky, které ukazují, jak moc je dezén pneumatiky opotřebený.

Zdroj obrázku: pixabay.com

TWI značky jsou malé výstupky, které jsou umístěny v hloubce 1,6 milimetru uvnitř vzorku pneumatiky. Zimní pneumatiky pak mají tyto ukazatele 4 milimetry hluboko. Abyste tyto značky snáze nalezli, jsou na bočnici pneumatiky na jejích úrovni vyražené drobné šipky, které na ně ukazují. Pokud se tyto značky dotýkají vozovky, vaše pneumatiky jsou již příliš sjeté a měli byste je okamžitě vyměnit.