Auta jsou s každou generací o něco složitější a čím dál více začínají připomínat letadla. Ta jsou také vybavena všemožnými automatickými systémy, které za normálních okolností pilot jen kontroluje a do skutečného pilotování se příliš nepouští. A zatímco piloti letadel mají za sebou minimálně stovky hodin na simulátorech i ve vzduchu, takže si dokážou poradit prakticky s každou situací, k získání řidičského průkazu stačí pár hodin za volantem a úspěšná jízda s instruktorem. Výrobci tak postupně odstraňují prvky, které by mohli řidiči využívat, a sázejí primárně na automatiku.
Desítky čudlíků a kontrolek jsou minulostí
Zhruba na přelomu tisíciletí byla auta přímo napěchovaná různými čudlíky, tlačítky a kontrolkami. Ale postupně je začaly vytlačovat digitální dotykové obrazovky, ve kterých se tato tlačítka mohou postupně vystřídat, a také už zmíněná automatika. V nejnovějších modelech aut tak například není nutné ručně spouštět stěrače nebo volit frekvenci stírání. Také mlhovky se mohou spustit automaticky.

Automatická převodovka
Velkým krokem vpřed je samozřejmě automatická převodovka, která má dnes několik režimů předdefinované jízdy. Většina řidičů ocení ekologický úsporný režim, který pomáhá snižovat spotřebu. Sportovní vozy pak mívají i sportovní režim, který umožní plně využít potenciál daného auta. Celkově pak automatická převodovka umožňuje plynulejší a předvídatelnější jízdu, která je také bezpečnější.
Sdílená auta
Jedním z důležitých argumentů pro zjednodušování ovládacích prvků aut je trend sdílených automobilů. Jejich uživatelé potřebují, aby bylo ovládání vozu co nejjednodušší a nejintuitivnější, nemohou a nechtějí si zvykat na to, že je každé auto jiné. A protože sdílená auta budou nejen na českých silnicích a hlavně ve městech ve velkém přibývat, je jasné, že trend zjednodušování ovládacích prvků bude pokračovat.
Zdroj: https://www.hagerty.com/media/maintenance-and-tech/why-touchscreens-are-infecting-everything/