Paleta modernizovaného Porsche Panamera je kompletní

Nejrychlejší, nejvýkonnější a nejluxusnější Panamera na trhu – tak by se v krátkosti dala označit aktuálně modernizovaná verze Turbo S. Její největší zbraní je posílený osmiválec a nekonečné množství luxusu na palubě. 

Nejzásadnější změnou této modernizace je posílení zážehového osmiválce o objemu 4.8 litru o 50 koní a zvětšení točivého momentu o 50 Nm. To bylo možné díky novým turbodmychadlům s většími dmychadly, která zlepšují proudění vzduchu a vhánějí do spalovacích komor větší množství kyslíku vyšší rychlostí a pod zvětšeným tlakem. Kromě toho došlo k nárůstu vstřikovacího tlaku o 20 bar na 140 bar. Obě tato opatření společně přinášejí větší zatížení jednotlivých součástek, proto jsou například písty vyrobené z nové hliníkové slitiny a pístní kroužky mají speciální povrchovou úpravu.

Mohlo by vás zajímat:  Čím zaujme Lexus RC F Track Edition? Chce ukázat tvář automobilky pro další roky

Výsledkem je výkon 570 koní a točivý moment 750 Nm, který je dostupný v rozmezí 2250 až 5000 ot./min a při využití funkce overboost vzroste krátkodobě až na 800 Nm. Standardem je pohon všech kol PTM a dvouspojková převodovka PDK, díky čemuž proběhne zrychlení na 100 km/h během 3,8 s a ručička tachometru se zastaví až na hranici 310 km/h. V tiskové zprávě samozřejmě nemůže chybět údaj o spotřebě, která oproti předchůdci klesla o více než 11% na 10,2 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Mexická automobilka Vühl představila svůj první sporťák

Vzhledové změny odpovídají těm, které proběhly už na nižších verzích Panamery. Zákazník tak dostane upravené nárazníky nebo jiná světla. Turbo S je jako jediná Panamera vybavena unikátním čtyřdílným zadní spoilerem v barvě karosérie a dvacetipalcovými koly 911 Turbo II. Ve vzorníku barev pak najdete metalízu Palladium, opět dostupnou pouze pro Turbo S. Oproti předchůdci lze navíc volit mezi klasickou a o 150 mm delší verzí Executive

V základní výbavy se objeví karbon-keramické brzdy, systémy Porsche Dynamic Chassis Control (omezuje naklánění karosérie), Porsche Torque Vectoring Plus (aktivně rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola zadní náprav a zlepšuje trakci) a Porsche Active Suspension Management (aktivní tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení) nebo paket Sport Chrono. Základní cena byla stanovena na 180 027 euro (cca 4 634 000 Kč) za Panameru Turbo S a na 197 041 euro (cca 5 072 000 Kč) za prodlouženou verzi Turbo S Executive.

Mohlo by vás zajímat:  Zenvo ST1 se projelo na okruhu Monza

Zdroj: Porsche