Pokud jde o karosářskou verzi auta, každý má jiné priority. Někdo se zaměří spíše na vzhled, jiný zase na praktičnost. Tady jasně vynikají vozy combi, které nabízejí oproti jiným variantám jasný benefit – velký zavazadlový prostor. Proto mnohé často nepotěší, když automobilky ohlásí, že dříve populární auta v kombíku nebudou. Dokonalým příkladem je Škoda Fabia, jejíž současná generace s touto karosářskou verzí prostě nepočítá.
Pro mnohé fanoušky automobilismu nebo zájemce o nové auto je to poměrně zarážející zpráva. A nemusí se týkat jenom Fabie. Málokdo se ale na absenci combi verze dokáže podívat střízlivým a objektivním pohledem. Najednou má zaříznutí daných verzí zcela logické vysvětlení.
Trh poroučí
Ti, kteří nechápou kroky automobilek, by si měli uvědomit, že je to právě trh, který v tomto případě poroučí. Automobilka má k dispozici statistiky prodejů a vidí, kolik kterých verzí se reálně prodalo. Logicky se bude držet právě těch, které jdou na odbyt nejvíce. I když někomu přijdou kombíky u některých modelů ideální volbou, nemusí se jednat o pohled většiny. Trh, tedy kupující, zkrátka poroučí, co se bude vyrábět a co ne.

Existují alternativy
Málokdy dojde k tomu, že by automobilka zařízla určitou karosářskou verzi zcela. Ta dále existuje, ale u jiného modelu. V případě zmíněné Škody Fabia je možností pořídit si model Škoda Octavia Combi. Kombík tedy v portfoliu zůstává, jenom už je třeba sáhnout po jiném autě. Důvody mohou opět souviset s oblibou a prodejností.
Nelze se zavděčit všem
Je třeba připomenout i to, že se nelze vždy zavděčit všem. Žádné auto na světě není prodávané ve všech karosářských verzích. Je vždy na rozhodnutí automobilky, jakou cestou se vydá. Dá se ale říct, že daný krok obvykle mívá určitý logický a ekonomický smysl, i když si někteří odpůrci myslí opak a tvrdí, že by například právě kombík neměl u automobilek chybět.
Zdroj: https://www.quora.com/Why-did-automakers-stop-producing-station-wagons